خبری مهم برای مشمولان‌سربازی/ دانش آموزان نگران کنکور ۱۴۰۰؛ معلمان به دنبال طرح‌رتبه بندی!

کدخبر: ۴۲۰۹۳۳
خبر محدودیت‌تردد شبانه ۳۰ خرداد،خدمت سربازی ۱۴۰۰، نیروگاه اتمی بوشهر،لایحه رتبه بندی معلمان و فرم‌خود اظهاری داوطلبان‌کنکور سراسری مورد توجه کابران فضای مجازی و مردم قرار گرفت.
خبری مهم برای مشمولان‌سربازی/ دانش آموزان نگران کنکور ۱۴۰۰؛ معلمان به دنبال طرح‌رتبه بندی!

به گزارش اقتصادنیوز ، محدودیت های تردد شبانه و ممنوعیت سفر به برخی استان هایی که رنگ قرمز و نارنجی کرونایی دارند چند وقتی است که اعمال می شود.این طرح در چند شب گذشته به دلیل اجرای انتخابات لغو شده بود اما از شب گذشته این طرح بار دیگر به اجرا درآمد  و تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح ممنوع اعلام شد.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا از اجرای دوباره محدودیت تردد شبانه از شب گذشته در سراسر کشور خبر داد و گفت: بنا بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است؛ بر همین اساس خروج خودرو‌های بومی و ورود خودرو‌های غیر بومی به این دسته از شهر‌ها ممنوع بوده و جریمه یک میلیونی تردد به شهر قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی سفر به شهر نارنجی اعمال خواهد شد. جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: سفر به سه استان گلستان، گیلان و مازندران فارغ از رنگ بندی کرونایی ممنوع است.

نیروگاه اتمی بوشهر به دلایلی که به جزئیات آن اشاره‌ای نشده، از روز شنبه تعطیل و برای برخی تعمیرات به طور اضطراری خاموش شده است.بنا به اعلام سازمان انرژی اتمی ایران این نیروگاه اتمی از شبکه سراسری برق خارج شده است. در اطلاعیه این سازمان آمده است: «به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.»در ادامه این اطلاعیه آمده است: «بدیهی است که پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.» مردم با دنبال کردن این خبر به دنبال  علت این خاموشی بودند.

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای مشمولان اعزامی پایه خدمتی تیر ماه سال 1400 را به خدمت سربازی فراخواند.سربازان مشمول و خانواده ها  با رصد کردن این خبر به در پی کسب آگاهی بیشتر بودند.

دو سالی است که کنکور سراسری با استرس قبولی و حضور کرونا برگزار می شود.سازمان سنجش برای کاهش استرس و اضطراب از  فعال  شدن سامانه خود اظهاری ابتلا به کرونا برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ خبر داد. داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه فرم خوداظهاری کرونا نسبت به تکمیل این فرم اقدام کنند.

این سامانه ویژه داوطلبانی است که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند) این دسته از داوطلبان می‌توانند فرم خود اظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را بارگذاری کنند. مهلت ثبت و ویرایش اطلاعات از روز گذشته شروع و  تا پایان روز سه شنبه ۱ تیر ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

سالهاست که معلمان خواستار آن هستند که به جای رتبه بندی، درست مثل سایر کارکنان دولت حقوق و مزایا دریافت کنند. خواسته ای که در نهایت در این دوره از مدیریت آموزش و پرورش منتهی به تدوین طرحی جدید برای رتبه بندی معلمان و ارسال آن از سوی دولت به مجلس برای تصویب شد. با این وجود و درحالیکه کلیات طرح رتبه بندی معلمان چند وقتی است که به تصویب مجلس رسیده است و درحالیکه وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود از ابتدای سال، رتبه بندی آنها براساس همین طرح اجرایی می شود اما، هنوزمعلم ها از این مساله شکایت دارند که چرا هنوز نه خبری از اصلاح طرح مجلس و ابلاغ آن وجود دارد و نه خبری از رتبه بندی جدید معلمان به چشم می خورد!   

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا دولت آینده، چه برخورد و واکشنی نسبت به این لایحه خواهد داشت؟ آیا آن را بایگانی خواهد کرد یا به سرعت آن را پس از تصویب ابلاغ می کند؟! سوالی که به نظر می رسد برای یافتن پاسخ آن حداقل باید چند ماهی معلمان منتظر بمانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید