پاسخ کاخ سفید به مسدودسازی سایت‌های ایرانی:کار ما نبود

کدخبر: ۴۲۱۵۴۶
سخنگوی کاخ سفید هرگونه ارتباط توقیف‌شدن دامنه‌های برخی سایت‌های ایرانی و محور مقاومت با مذاکرات احیای برجام را رد کرد و گفت: حرکت در مسیر حل دیپلماتیک را به نفع خودمان می‌بینیم و امیدواریم دیگرانی که در این میز قرار دارند، هم اینگونه ببینند.
پاسخ کاخ سفید به مسدودسازی سایت‌های ایرانی:کار ما نبود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، وب سایت کاخ سفید با انتشار بیانیه درخصوص تأثیر منفی احتمالی آن بر مذاکرات وین نیز اظهار داشت: «ما هنوز در آن مذاکرات قرار داریم و به‌تازگی دور ششم را به پایان رساندیم. تمام مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌های خود برگشته و در حال انجام مباحثه‌های ضروری هستند».

ساکی طی نشست خبری روزانه نیز در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه چیزی منجر به اتخاذ این تصمیم علیه سایت‌های مذکور شد، گفت: «این تصمیم و اقدام وزارت دادگستری ایالات متحده بود، پس شما را به آنها ارجاع می‌دهم».

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «ما شاهد فرصتی برای حرکت به سمت یک راهکار دیپلماتیک هستیم. امیدواریم دیگرانی که پای میز مذاکره هستند نیز این فرصت را ببینند. اما دوباره می‌گویم، این اقدام وزارت دادگستری بود، نه اینکه در هماهنگی با دیگر ابعاد مذاکرات وین انجام شده باشد».

سخنگوی کاخ سفید در توضیح اقدام علیه وب سایت های ایرانی گفت: مسدود سازی برخی سایت‌های ایرانی اقدامی از طرف وزارت دادگستری است و در هماهنگی با بخش‌های دیگری که در حال مذاکره با ایران هستند، نبوده است.

 زمان بندی خروج آمریکا از افغانستان تغییر نکرد

ساکی همچنین درباره خروج آمریکا از افغانستان گفت: کاخ سفید معتقد است که با آغاز عقب نشینی نیروهای خود در افغانستان از افزایش خشونت علیه نیروهایش در امان مانده است.

در همین رابطه سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: از فوریه (بهمن) 2020 روند افزایشی حملات به نیروهای آمریکایی متوقف شد ، ما همچنین ارزیابی می کنیم که اگر شروع به کاهش خشونت نمی کردیم حملات علیه ما پس از اول ماه مه (11 اردیبهشت) افزایش می یافت، زیرا این همان چیزی بود که طالبان به وضوح اعلام کرده بود.

ساکی همچنین از اظهارنظر درباره گزارش های رسانه ای مبنی بر اینکه اکنون جامعه اطلاعاتی ایالات متحده پیش بینی می کند که دولت افغانستان ممکن است ظرف شش ماه پس از خروج آمریکا سقوط کند، امتناع ورزید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید