درخواست رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل از آمریکا علیه ایران

کدخبر: ۴۲۱۵۹۷
رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سفر ضدایرانی خود به واشنگتن از مقام‌های این کشور خواست تا به جای بازگشت به برجام از روش‌های جایگزین برای مقابله با ایران استفاده کنند.
درخواست رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل از آمریکا علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بنا به گفته مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) در جریان دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مقام‌های ارشد دفاعی این کشور بار دیگر در ادامه تلاش‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی به شدت از بازگشت دولت «جو بایدن» به برجام انتقاد کرد.

بنا بر گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، کوخاوی در جریان دیدار خود با تأکید بر «نقص‌های توافق هسته‌ای فعلی»، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا شرکای آمریکایی خود را ترغیب کند تا از روش‌های جایگزین برای مقابله با هسته‌ای شدن ایران استفاده کنند.

طبق این گزارش، «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده امور مربوط به غرب آسیا و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «کارا آبرکرامبی» دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا نیز در نشست سالیوان با کوخاوی در واشنگتن شرکت داشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در خصوص نشست کوخاوی با مقام‌های آمریکایی اعلام کرد: «رئیس ستادکل ارتش در تمام مدت نشست‌های خود، راههای احتمالی برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای نظامی را ارائه داده است».  

پیش از این، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در خصوص گفت‌وگوهای وی در واشنگتن اعلام کرد رئیس ستاد کل ارتش بر نواقص توافق هسته‌ای کنونی که به ایران امکان پیشرفت قابل توجه در زمینه سانتریفیوژها و همچنین افزایش قبل ملاحظه میزان و کیفیت مواد غنی شده در چند سال آینده را می‌دهد تاکید کرد و همچنین کمبود نظارت در زمینه اشاعه هسته‌ای را مورد تاکید قرار داد.

از طرف دیگر، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در دیدار قریب الوقوع خود با رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و آخرین تحولات غزه و سوریه گفت‌وگو کند.

مقام‌های دولت بایدن پیش از این مدعی شده بودند که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام، طرح‌های کاخ سفید را تغییر نمی‌دهد.

طبق این گزارش، کوخاوی در صدد دیدار با «ویلیام برنز» رئیس‌ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و همچنین «آوریل هینس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید