کیهان قاتلان مشارکت در انتخابات 1400 را معرفی کرد

کدخبر: ۴۲۱۸۶۶
روزنامه کیهان در مطلبی با این عنوان که وقتی قاتلان مشارکت اشک تمساح می ریزند ادعا کرد عباس آخوندی و دیگر وزیران ناکارآمد دولت روحانی قاتل مشارکت هستند.
کیهان قاتلان مشارکت در انتخابات 1400 را معرفی کرد

روزنامه کیهان در ستون دیروزنامه زنجیره ای به مطلبی اشاره کرد که در روزنامه اعتماد روز پنج شنبه چاپ شده است در این مطلب عباس آخوندی نسبت به فرایند برگزاری انتخابات انتقاداتی داشته است.

کیهان در این مطلب با اشاراتی به مطلب آخوندی داشته و عباس آخوندی  را  وزیر پرحاشیه، بی کارنامه و مستعفی وزارت راه و شهرسازی دولت روحانی خوانده است. زیرا آخوندی نوشته است:« فرآیند انتخابات 1400 به‌هیچ‌وجه نتوانسته مردم را نسبت به منصفانه بودن آن قانع کند. و برای اولین بار به‌رغم تاکید مقام‌های رسمی کشور و همچنین نهادهای مرجع اصلاح‌طلبی مبنی بر ضرورت شرکت در انتخابات، اکثریت واجدان شرایط به صندوق رای پشت کردند. بی‌گمان این پدیده‌ای است که برای صلح و امید اجتماعی زیان‌بار است... در این بستر، نه‌تنها نمی‌توان انتظار تحقق توسعه داشت بلکه باید در انتظار فروپاشی اجتماعی، انحطاط اخلاقی، مهاجرت، فقر و خشونت اجتماعی در رفتارهای روزانه مردم بود. از این رو، این قلم نگران ایران است.»

در ادامه کیهان نوشته است:راقم این سطور فردی است که با تفکرات و تصمیماتی که بر آن ها پافشاری می‌نمود، وضعیت بازار مسکن را به شکل فاجعه‌بار فعلی رساند. وی از سال۹۲ تا۹۷ در دولت یازدهم و دوازدهم، وزیر راه و شهرسازی بود. اما غیر از تمسخر ایده دولت قبلی (مسکن مهر) که توانست ده میلیون نفر از اقشار پایین و متوسط را صاحب خانه کند و از رنج مستاجری برهاند، هیچ اقدام مثبتی انجام نداد و در مراسم تودیع خود نیز با وقاحت گفت: افتخارش این بوده که حتی یک واحد مسکونی نساخته است .
روزنامه کیهان آخوندی را به عنوان یکی از چند وزیر صدها میلیاردی دولت روحانی عنوان می کند که  هرگز توضیح نداده که ثروت انبوه را از کجا و با کدام زحمت به دست آورده است؟ کدام نظریه و گفتمان می‌توانست برخی مدیران بی کفایت اما پر ادعا را با وجود ایراد خسارت های بزرگ به معیشت مردم، به اشرافیت کذایی برساند؟ مسکن در دولت روحانی، تورم ۶۹۰ درصدی (تقریبا هفت برابری) را تجربه کرد! و به نظر می رسد آقای آخوندی به عنوان متهم اول این فاجعه، جای نظریه درکردن و ادای آدم های باسواد را در آوردن، در مراجع ذی صلاح توضیح دهد که چگونه توانست این معامله تباه را با زندگی مردم کند؟
از سوی دیگر بر خلاف ادعای آقای آخوندی، ناکارآمدی امثال وی در دولت نقش اصلی را در کاهش مشارکت ایفا کرده است چرا که در نظرسنجی‌ها ۵۸درصد از کسانی که در سال ۹۶ به آقای روحانی رای داده بودند(حدود ۱۳ میلیون نفر)، گفتند در این انتخابات شرکت نمی‌کنند!
بنابر این رکورد مشارکت حداقلی و نفرت حداکثری از دولت تدبیرو امید میراث نامبارک مدیران نالایق و ناکارامدی همچون آخوندی است که هرچند باب میل آنها نباشد، اما باید با آن کنار بیایند. قطعا نفرتی که در طول هشت سال از چنین دولت و مدیرانی شکل گرفته در طول ۴۰ روز باقیمانده قابل جبران نیست و چنین ادعاهای وقیحانه‌ای کمکی به کاهش این حس عمومی نخواهد کرد.

کیهان در حالی انگشت اتهام را متوجه آخوندی و همکاران او در دولت روحانی کرده که پیش از این کرونا و رای ندادن سالمندان را به دلیل این بیماری  دلیل کاهش میزان مشارکت عنوان کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید