آغاز ثبت‌نام کتابهای درسی کلاس اولی‌ها از امروز

کدخبر: ۴۲۲۱۳۲
اقتصادنیوز : طبق جدول زمانبندی و اعلام قبلی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ثبت نام کتابهای درسی کلاس اولی‌ها، پایه هفتمی‌ها و پایه دهمی‌ها از امروز، یکشنبه (ششم تیرماه) آغاز می‌شود و تا شهریور ماه ادامه دارد.
آغاز ثبت‌نام کتابهای درسی کلاس اولی‌ها از امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا  ،با پایان یافتن مهلت تمدید ثبت نام کتب درسی میان پایه‌ها، دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم می‌توانند از تاریخ ششم تیرماه، پس از ثبت نام در مدرسه با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند.

دانش‌آموزان و اولیای آنها، در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند.

 برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

به گفته علوی تبار، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

از اواسط شهریورماه فرایند توزیع کتاب‌ها از استان به مدارس آغاز و توزیع کتاب‌ها فقط از طریق مدارس انجام می‌شود. امسال به دلیل شرایط کرونایی در کشور از همکاری کتابفروشی‌ها بهره نمی‌بریم. بعد از آنکه ثبت‌نام های دانش آموزان انجام شد و آنها کتاب‌های خود را در اختیار گرفتند؛ مهرماه ثبت سفارش تک جلدی کتاب‌ها آغاز می شود تا علاقمندان و فرهنگیان بتوانند از این طریق کتاب‌های مدنظرشان را سفارش دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید