آغاز انتقام زودهنگام ترامپ!

کدخبر: ۴۲۲۲۱۳
ترامپ برای انتقام از جمهوریخواهان مخالفش قصد دارد دست به اقداماتی زودهنگام بزند.
آغاز انتقام زودهنگام ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در «اوهایو» به کارزار تبلیغاتی و سیاسی باز می‌گردد. 

ترامپ کمپینی علیه سیاستمداران جمهوریخواه مخالفش، آن‌هایی که در کنگره به نفع استیضاح وی رای دادند به راه انداخته است. به علاوه وی ۷ ماه پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، پیشاپیش کاندیداتوری خود برای انتخابات ۲۰۲۴ را طرح می‌ریزد.

دونالد ترامپ روز جمعه به شبکه محافظه‌کار نیوزمکس گفت: «حمایت‌های بسیار بزرگی از ما شده است. دموکرات‌های دروغین و آن‌هایی که به استیضاح من رای دادند، چنین چیزی نگرفتند.... فکر کنم خیلی از آن‌ها مسیرشان را تغییر داده اند که چیز خوبی است. من به مخالفانشان کمک خواهم کرد.»

در جریان استیضاح اول دونالد ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت در ماجرای تماس با رئیس جمهوری اوکراین، تنها میت رامنی، سناتور جمهوریخواه با دموکرات‌ها هم رای بود.

اما در استیضاح دوم که در پی ماجرای حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی برگزار شد، ۱۰ عضو مجلس نمایندگان و ۷ سناتور جمهوریخواه در کنار دموکرات‌ها قرار گرفتند.

هر دو استیضاح با شکست پایان یافت و از قرار معلوم دونالد ترامپ همچنان بر کمپ جمهوریخواهان حکم می‌راند.

به گزارش یورونیوز، راهپیمایی شنبه در «کلیولند» اوهایو برای حمایت از «مکس میلر» برگزار می‌شود که «آنتونی گونزالس» ستاره پیشین رقابت‌های فوتبال آمریکایی (ان‌اف‌ال) و یکی از جمهوریخواهان هوادار استیضاح ترامپ را به چالش کشیده است.

ترامپ یک روز پیش از حضور در اوهایو برای شرکت در این راهپیمایی به نیوزمکس گفت: «درباره چگونگی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به زودی و نه در آینده‌ای طولاتی بیانیه خواهد داد و ابراز اطمینان کرد که هوادارانش از نتیجه انتخابات بعدی، بسیارراضی خواهند بود.»

جمهوریخواهان امیدوارند در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲، اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را باز پس گیرند.

بازگشت ترامپ به صحنه سیاست رسمی ایالات متحده با وجود محرومیت وی از استفاده از فیس‌بوک و توییتر همزمان با ادامه تحقیقات قضایی و کیفری از وی و همقطارانش صورت می‌گیرد. گاردین می‌گوید بسیاری از صاحب‌نظران آمریکایی معتقدند همانطور که مشکلات قضایی مانع از ورود ترامپ در سال ۲۰۶ به کاخ سفید نشد، در آینده هم لزومی ندارد که تخلف و تعقیب، جمهوریخواهان را از رای دادن به وی منصرف کند.

پروانه وکالت رودی جولیانی، وکیل مدافع و متحد جدی ترامپ و شهردار پیشین نیویورک هفته پیش به دلیل ماجرای دروغ‌های کارزار ترامپ در انتخابات اخیر تعلیق شد.

 ترامپ به مکس‌نیوز گفت وی و هوادارانش با دولت پنهان و چپ‌های رادیکال می‌جنگند: [دشمنان] «دنبال من، رودی،شاید شما و شاید همه هستند.»

براساس نظریه توطئه محور دولت پنهان، همیشه کابینه‌ای متشکل از دیوان‌سالاران و مجریان عالی‌رتبه در ایالات متحده در پی ضربه زدن به دیگران [خوب‌ها] نظیر ترامپ است.» استیو بنن، مدیر کارزار پیروز دونالد ترامپ و یکی از نظریه‌پردازان شامخ این تئوری می‌گوید من ۵ سال و نیم با این دولت پنهان جنگیدم... آن‌ها دیگر به شکل جدی وجود ندارند.»

ترامپ بیشتر دوره ۶ ماهه پس از خروج از کاخ سفید را در دم و دستگاه شخصی فلوریدا یا زمین گلف نیوجرسی گذرانده است. او به نیوزمکس گفت نه‌تنها به سختی مشغول کار برای انتخابات ۲۰۲۴ است بلکه به شدت برای افشای تخلفات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ هم کار می‌کنند و پس از آن «خواهیم دید چه پیش می‌آید.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید