علی صوفی:

خاتمی به صحنه بیاید

کدخبر: ۴۲۳۲۸۹
من فکر می کنم همانطور که آقای خاتمی در بیانیه بعد از انتخابات مطرح کردند همین دو رویکرد را مدنظر قرار دادند. آقای خاتمی باید در چهار سال آینده حول این دو محور، انسجامی بین اصلاح طلبان ایجاد کنند و در تدوین مانیفست پیشقدم شوند.
خاتمی به صحنه بیاید

به گزارش اقتصادنیوز ، به نقل از اعتمادآنلاین،  «علی صوفی»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با تشکیل پارلمان اصلاحات و طرح آن از سوی برخی اصلاح طلبان گفت: در حال حاضر با تشکیل جبهه اصلاحات، شورای هماهنگی اصلاحات وجود خارجی ندارد و چنین بحثی در جبهه اصلاحات قابل طرح و پیگیری نیست. شورای هماهنگی همه از احزاب اصلاح طلب بودند و این مساله آنجا مطرح شد ولی به دلیل چالش ها پیش نرفت و به نتیجه نرسید و بحث ابتر ماند و در حال حاضر این بحث دیگر، موضوعیتی ندارد. 

او تاکید کرد: با ساختار فعلی که جبهه اصلاحات است و با نبود شورای هماهنگی امروز نمی توان آن مصوبه شورای هماهنگی را پیش گرفت.

صوفی با اشاره به تهیه  مانیفستی برای اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: در اوایل سال ۹۹ به ویژه بعد از تعطیل شدن شورای عالی سیاست گذاری بحث مطرح و به عنوان دستور کار جبهه اصلاحات قرار گرفت و از شخصیت های اصلاح طلب و صاحبنظران دعوت شد و در جلسات مختلفی نقطه نظرات مختلف را در ارتباط با تهیه مانیفستی برای اصلاح طلبان بکار گرفتند ولی آن هم به نتیجه ای نرسید و نهایتا به تشکیل جبهه اصلاحات منجر شد  و چیزی رسمی تهیه نشد.

او در همین رابطه ادامه داد: با توجه به عملکرد جبهه ای اصلاح طلبان از سال ۹۴ تا الان که این حرکت به نوعی در سال ۹۲ هم وجود داشت ولی تحت عنوان شورای عالی سیاست گذاری از سال ۹۴ حرکت جبهه ای اصلاح طلبان برای انسجام بخشی و اجماع سازی شکل گرفت و در سه دوره انتخاباتی در ۹۴ و ۹۶ و ۹۸ شورای سیاست گذاری اول و دوم و سوم شکل گرفت و در این دوره نیز، جبهه اصلاحات بود اما خروجی رضایت بخش نبود. به دلیل تعارض منافع و لیست هایی که بسته می شد حرکت مطلوب ارزیابی نشد اما اصلاح طلبان از سال ۹۲ تا ۹۶ مردم را داشتند و هر بار موج انتخاباتی به راه می افتاد و انتخابات دو قطبی می شد نتیجه به نفع اصلاح طلبان بود اما در سال ۹۸ مردم از صندوق های رای جدا شدند یعنی به نوعی می توان گفت مردم از اصلاح طلبان جدا شدند و اصلاح طلبان دیگر صندوق رای را، از دست دادند.

صوفی با تاکید بر لزوم تهیه مانیفست و‌ بازنگری جریانی در اصلاحات اذعان کرد: امروز شرایط اقتضا می کند عملکرد چهار دوره ای اصلاح طلبان بازنگری شود چون اختلاف نظر بالا کشیده و برخی از سران اصلاحات ادامه این حرکت را مفید نمی دانند برخی مثل آقای علوی تبار فورا استعفا دادند برخی از اعضا دیگر در جلسات شرکت نمی‌کنند و برخی پیشنهاد انحلال جبهه اصلاحات را، مطرح می کنند.

او‌ افزود: اصلاح طلبان که قدرت و صندوق رای و مردم را از دست دادند باید فعلا کار جبهه ای را تعطیل کنند و کار حزبی کنند. بین کارگزاران و حزب اتحاد ملت دو رویکرد جامعه محور در سال گذشته مطرح شد و این چالشی بین این دو حزب بود.

صوفی در پایان گفت: من فکر می کنم همانطور که آقای خاتمی در بیانیه بعد از انتخابات مطرح کردند همین دو رویکرد را مدنظر قرار دادند. آقای خاتمی باید در چهار سال آینده حول این دو محور، انسجامی بین اصلاح طلبان ایجاد کنند و در تدوین مانیفست پیشقدم شوند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید