معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد:

افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در دزفول

کدخبر: ۴۲۴۷۹۶
معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه وضعیت کرونا تا چند روز گذشته در دزفول کاهشی بود گفت: با افزایش موارد ابتلا به کرونا در این شهرستان ، موارد بستری نیز با شیب ملایم در حال افزایش است.
افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در دزفول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ میثم مردسلطانی معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تشریح آخرین وضعیت کرونا در دزفول افزود: از اوایل هفته جاری علاوه براینکه موارد ابتلا به کرونا با شیب آرامی در دزفول در حال افزایش است موارد بستری نیز با همین شیب افزایش دارد که امیدوارم شروع پیک جدیدی نباشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا  ۱.۸ درصد است گفت: در پیک اول کرونا، مرگ و میر به ازای بیماران مثبت کرونا ۳.۸ درصد بود ولی اکنون به ۱.۸ درصد رسیده است این در حالی است که اکنون افراد زیادی مبتلا شده اند و کرونای دلتا یا هندی نیز در کشور وجود دارد که نرخ ابتلا و مرگ و میر را افزایش داده است.

مردسلطانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از طریق دهان و ذرات معلق در هوا منتقل می شود گفت: این ویروس در هوا هم قابل پخش است و با توجه به اینکه جزء ویروس های سنگین است در صورت حضور در مکان آلوده کمتر از ۲۰ دقیقه امکان ابتلا وجود دارد.
وی گفت: اگر یک فرد سالم فاصله یک متر و نیم را رعایت کند حتی اگر در مکان  آلوده به ویروس کووید ۱۹ باشد خطر ابتلا به این بیماری ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، اگر ماسک هم داشته  باشد خطر ابتلا به کرونا ۷۵ درصد کاهش می یابد. 
معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: بیشترین انتقال بیماری از طریق هوا و تنفس است که می طلبد در درجه اول از اجتماع دوری کنیم، اگر به هر نحوی در اجتماع گیر افتادیم فاصله گذاری را رعایت کنیم.

ویروس کرونا به مدد سرایت پذیری شدید سویه هندی آن و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، در بسیاری از استان‌های کشور خیز برداشته و علاوه بر افزایش امار مبتلایان، به تدریج اصناف بیشتری را به تعطیلی می کشاند.

دلتا یا سویه هندی و جهش یافته ویروس کرونا که که تا کنون در ۶۸ کشور جهان مشاهده شده و گفته می شود در ایران نیز به تدریج الگوی غالب خواهد شد، در مواجهه اول فرد مبتلا می تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را گرفتار کند.

وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و۳۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند..

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و۵۱۷ هزار و ۶۰۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۹۰ هزار و ۵۱۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۱۷ دوز رسید.

در حال حاضر ۱۲۰ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۴۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید