افتتاح قرارگاه مرکزی مباره با کرونا در سیستان و بلوچستان

کدخبر: ۴۲۴۷۸۵
دبیرکل جمعیت هلال احمر در سفر یک روزه به زاهدان از نزدیک بر عملیات امدادرسانی جمعیت در مقابله با شیوع کرونا و طرح ملی نذر آب ۴ نظارت می‌کند.
افتتاح قرارگاه مرکزی مباره با کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر؛ محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و در کنار مدیرعامل و همکاران عالی‌رتبه جمعیت هلال احمر این استان با استاندار دیدار کرد.

کمک به کنترل بحران کرونا

دبیرکل جمعیت هلال احمر، در این سفر قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا را افتتاح و از روند دریافت و توزیع کامیون‌های کمک‌های بهداشتی و درمانی هلال احمر در این استان بازدید کرد.
وی گفت: هلال احمر علاوه بر اقدام فوری در تهیه و ارسال تجهیزات بهداشتی و پزشکی به سیستان و بلوچستان ۲۴ خیریه بزرگ کشوری را بسیج کرده و تا این لحظه بخشی از کمک‌های ارسالی به استان رسیده و در حال توزیع است.
محموله‌های ارسالی جمعیت هلال‌احمر به استان سیستان و بلوچستان در دو بخش پیشگیری از کرونا و درمان این بیماری است. در بخش پیشگیری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک و اقلام بهداشتی دیگر ارسال شده و در بخش درمان نیز چندصد کپسول اکسیژن با ظرفیت‌های ۱۰ تا ۵۰ کیلویی وتعداد قابل توجهی دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی به منطقه رسیده است که هموطنان درگیر با بیماری کرونا می‌توانند این تجهیزات را به رایگان از بانک امانات پزشکی هلال احمر استان به صورت امانی دریافت کنند.

طرح نذرآب ۴

او همچنین از اقدام سالیانه و مهم جمعیت هلال احمر با عنوان «طرح نذر آب» در استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال نیز طرح نذر آب ۴ در این استان برگزار می‌شود. اکنون استان‌های معین این طرح آمادگی لازم را تدارک دیده‌اند که آب‌رسانی به تمامی نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان را آغاز کنند و مثل سال‌های گذشته بتوانند درد‌های خشکسالی این مردم را التیام بخشند.

بازدید از بیمارستان میرجاوه

دکتر قوسیان همچنین با حضور در شهرستان میرجاوه، با همراهی مسئولان ارشد استان سیستان و بلوچستان از بیمارستان این شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز درمانی قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید