آمریکا به ایران حمله می کند؟

کدخبر: ۴۲۴۸۴۸
نماینده سابق دولت آمریکا در امور سوریه گفت که کشورش علاقه‌ای به جنگ با ایران ندارد.
آمریکا به ایران حمله می کند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، جیمز جفری در مصاحبه‌ای که شامگاه پنجشنبه منتشر شده همچنین گفته در صورت بازگشت آمریکا به برجام، اسرائیل باید به دنبال تعامل جدی با آمریکا باشد. او تصریح کرد: «این چیزی نیست که اسرائیل بخواهد، بلکه چیزی است که شریکان اسرائیل در توافق‌های ابراهیم می‌خواهند. در خاورمیانه این اجماع‌نظر وجود دارد که لازم است آمریکا اقدامات بیشتری انجام دهد.»

جیمز جفری گفت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا تعهدی قوی برای بازگشت به برجام دارد. او گفت نخستین دلیل برای این موضوع این است که این توافق در سال ۲۰۱۵ و در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» اتفاق افتاد.

جفری تصریح کرد: «این نخستین دستاورد دولت اوباما بود و این دولت هم از افراد بسیار نزدیک به رئیس‌جمهور اوباما تشکیل شده است.» جیمز جفری همچنین گفت دومین دلیل این است که بایدن می‌خواهد سیاست‌های «دونالد ترامپ» را به عقب برگرداند.

او درباره سومین دلیل گفت: «اما سومین دلیل، دلیل خاصی است که من هم به عنوان کسی که در کسوت معاون مشاور امنیت ملی با آن روبه رو بوده‌ام با آن موافقم.»

جیمز جفری گفت: «دولت آمریکا علاقه‌ای ندارد که بحرانی مانند جنگ با ایران دائما بر کل فرایند سیاست خارجی اثر بگذارد. این مسئله، سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸ صادق بود، الان هم که ما با بحران‌های بزرگتری مثل تغییرات آب و هوا، کوید، مسئله چین و روسیه مواجهیم از آن موقع، صادق‌تر است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید