هشدار روسیه به درگیری‌ها در مرز افغانستان و تاجیکستان

کدخبر: ۴۲۴۹۴۷
اقتصادنیوز: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این کشور و سازمان پیمان امنیت جمعی با قاطعیت برای جلوگیری از اقدامات تجاوزگرانه و تحریک آمیز در مرزهای تاجیکستان و افغانستان تلاش خواهند کرد.
هشدار روسیه به درگیری‌ها در مرز افغانستان و تاجیکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،زاخارووا روز جمعه در نشست خبری هفتگی افزود: تشدید تنش ها در مرزهای جنوبی کشور متحد ما در سازمان پیمان امنیت جمعی (تاجیکستان) نمی تواند نگرانی ما را برنیانگیزد. 

زاخارووا با بیان اینکه  شاهد افزایش شدید تنش ها در مرزهای این دو کشور هستیم، گفت: مسکو و دوشنبه از طریق کانال های نظامی، سازمان های مرزبانی و دیپلماتیک، تماس های فشرده (در مورد سیر اوضاع افغانستان) دارند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به دقت وضعیت مرزهای تاجیکستان و افغانستان را زیر نظر داریم. در صورت نیاز، تدابیر اضافی از سوی روسیه و تاجیکستان برای جلوگیری از اقدامات خصمانه یا تحریک آمیز به کار گرفته می شود.  

وی از طرف های مناقشه افغانستان برای جلوگیری از گسترش دامنه تنش ها در این کشوردعوت به خویشتنداری کرد.

او اظهار داشت: از طرف های درگیر در مناقشه افغانستان دعوت به خویشتنداری و پرهیز از گسترش دامنه تشنج به خارج از مرزهای این کشور می کنیم. 

زاخارووا گفت: مسکو و دوشنبه از طریق کانال های نظامی، سازمان های مرزبانی و دیپلماتیک، تماس های فشرده (در مورد سیر اوضاع افغانستان) دارند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید