امید روزنامه اصولگرا به نقش آفرینی روسیه برای حفظ برجام

کدخبر: ۴۲۵۰۷۳
اقتصادنیوز : اگرچه امریکایی‌ها مدعی هستند که زمان برای احیای برجام در حال اتمام است، اما روسیه بر این باور است که ایران برای بازگشت به میز مذاکرات به زمان بیشتری نیاز دارد.
امید روزنامه اصولگرا به نقش آفرینی روسیه برای حفظ برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه جوان ، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز پنج شنبه در توئیتی نوشت: «هنوز تاریخ آغاز دور هفتم مذاکرات وین درباره احیای برجام مشخص نشده است. پس از انتخابات ریاست جمهوری، ایران به زمان بیشتری برای آماده‌سازی نیاز دارد.» وی طولانی شدن وقفه در مذاکرات برجام را با توجه به تحولات سیاسی داخل ایران امری طبیعی خواند، اما افزود: «ابهامات فعلی به نفع هیچ کشوری نیست و هرچه مذاکرات زودتر شروع شود بهتر است».

با توجه به انتقال قدرت در ایران طی هفته‌های آتی، به نظر می‌رسد تیم جدید، پرونده هسته‌ای را به دست بگیرد و به همین منظور تاکنون تصمیمی برای ازسرگیری مذاکرات در وین اتخاذ نشده است.

اولیانوف همچنین با اشاره به اظهارنظرهای اغراق‌آمیز درباره اهمیت بندهایی از برجام که با گذشت زمان منقضی می‌شوند (بندهای غروب آفتاب)، تصریح کرد: «تنها ضامن معتبر برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران،راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق پروتکل الحاقی است.»منظور از«بندهای غروب آفتاب» برجام مفادی است که محدودیت‌های تعریف‌شده ذیل آن‌ها برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران بعد از دوره‌های زمانی مشخص منقضی می‌شوند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید