هشدار هواشناسی بخاطر گرما/ دمای این 3استان 50 درجه را رد می کند

کدخبر: ۴۲۵۲۴۲
اقتصادنیوز :‌ سازمان هواشناسی با صدور هشداری از تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش دمای سه استان به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد همچنین وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان خبر داد.
هشدار هواشناسی بخاطر گرما/ دمای این 3استان 50 درجه را رد می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است: وقوع دمای ۵۰ درجه سانتیگراد به بالا امروز (۱۹ تیر) در خوزستان و جنوب ایلام و طی فردا و دوشنبه (۲۰ و ۲۱ تیر) در خوزستان، جنوب ایلام و بوشهرپیش‌بینی می‌شود و گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی در چنین شرایطی ‌دور از انتظار نیست.

در چنین شرایطی اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: از امروز تا دوشنبه (۱۹ تا ۲۱ تیر) وزش بادهای ۱۲۰ روزه و به‌دنبال آن خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی خیزش گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال نفوذ غبار به مناطق مرکزی استان، احتمال خسارت به پوشش و سازه گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. از این رو خودداری از تردد غیر ضروری، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سمت شمال استان و رعایت توصیه‌های بهداشتی توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.  هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید