در ۷ ایالت آمریکا اعلام شد

مشاهده پشه‌های ناقلِ یک ویروس فلج‌کننده انسان

کدخبر: ۴۲۵۴۹۰
اقتصادنیوز: براساس گزارش‌ها، تابستان امسال دست‌کم در هفت ایالت آمریکا از جمله نیویورک، پشه‌های ناقل ویروس «نیل غربی» مشاهده شده‌اند.
مشاهده پشه‌های ناقلِ یک ویروس فلج‌کننده انسان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این ویروس از طریق نیش پشه‌ به پرندگان، انسان‌ها و حیوانات دیگر مانند اسب‌ها و سگ‌ها منتقل می‌شود. انسان‌ها در صورت آلودگی به این ویروس، به بیماری «تب نیل غربی» مبتلا می‌شوند که ممکن است به فلج‌شدن فرد مبتلا و یا حتی مرگ بینجامد.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، در چهار ایالت از هفت ایالتی که پشه‌های ناقل مشاهده شده‌اند، یعنی در ایالت‌های آیوا، ایلینوی، آرکانزاس و آریزونا، موارد آلودگی انسانی به ویروس نیل غربی دیده شده است. 

بنابر اعلام مقام‌های محلی، در ایالت نیویورک، پشه‌های آلوده به ویروس نیل غربی، در اواخر ماه ژوئن در شهرستان راکلند مشاهده شده‌اند.  

ماساچوست و کلرادو دو ایالت دیگری هستند که در آن‌ها نیز پشه‌های ناقل این ویروس فلج‌کننده دیده شده، اما نمونه ابتلای انسان به بیماری گزارش نشده است. 

به گزارش ایندیپندنت، براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا موارد ابتلای شدید به ویروس نیل غربی می‌تواند خطرناک باشد و علائم این بیماری تب بالا، لرزش و حتی فلج‌شدن است. همچنین افرادی از گروه‌های سنی مختلف ممکن است به این بیماری مبتلا شوند اما کسانی که سنشان بیش از ۶۰ سال است در مقابل بیماری ناشی از این ویروس آسیب‌پذیرتر خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید