رشد بی‌سابقه بیماران بدحال کرونایی

کرونا سه رکورد مهم را شکست!

کدخبر: ۴۲۵۷۵۳
اقتصادنیوز: تعداد جانباختگان و مبتلایان به بیماری کرونا در روزهای اخیر به بالاترین میزان دو ماهه خودرسیده است. اما مهمترین اتفاق در میان شاخص های نگران کننده کرونایی ثبت رکورد بیشترین رشد بیماران بدحال در 10 ماه گذشته بوده است.
کرونا سه رکورد مهم را شکست!

به گزارش اقتصادنیوز ، رکورد زنی های بیماری کرونا در روزهای گرم تابستانی به سطح خطرناکی رسیده است. افزایش شیوع این بیماری با آغاز موج پنجم موجب شد تا در متغیرهای نگران کننده بیماری کرونا در کشور شاهد جهش ها و رشدهای بی سابقه ای در کشور باشیم.

اولین شاخص تاثیر پذیر از جهش ویروس کووید 19 شمار مبتلایان روزانه به کرونا است. در همین خصوص درحالی که موج ابتلا در پایان بهار امسال در حال کاهش بوده و آتش سرخ این بیماری رو به خاموشی رفته بود اما در ابتدای فصل گرم سال، جهش دوباره ای در این ویروس شکل گرفته و میزان ابتلا را به بی سابقه ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسانید.

رکورد دوماهه ابتلا در تابستان

شمار مبتلایان به کرونا در روز 21 تیر ماه سال 1400، با 3 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 20 هزار و 830 نفررسید.

برای بررسی دقیقتر آمار ابتلا و حذف نوسانات روزانه این متغیر می توان در جهت نمایش روند ابتلا در ایران از میانگین هفت روزه این متغیر در آمارهای کشور بهره جست. 

در همین خصوص در روند میانگین سرایت بیماری در کشور مشاهده می‌شود به طور متوسط در هفت روز منتهی به 21 تیر ماه، 17 هزار و 633 نفر به ویروس منحوس کرونا مبتلا شده اند. این سطح از ابتلا از روز 19 اردیبهشت ماه تا کنون بی سابقه بوده است.

نمودار روند این شاخص نیز نشان می‌دهد در این مقطع ابتدا آمارهای شیوع درجهت کاهش حرکت می کردند اما پس از برخورد به کف 9 هزار و 500 نفری خود در 31 خرداد ماه دوباره روند صعودی گرفته و اکنون به اوج خود دربازه دو ماهه رسیده اند.کرونا

رکورد بستری بیماران کرونا در کشور

دراین میان همواره نخستین واکنش به افزایش ابتلا در شاخص بستری به ثبت می رسد.

شمار بستری های روزانه کرونایی در کشور به 2 هزار و 290 نفر رسیده و نسبت به روز قبل خود 25.6 درصد افزایش پیدا کرد.

آمارهای بستری روزانه همواره از یک مسیر نوسانی تبعیت کرده و مدام زیاد و کم می شوند. اما نکته مهم در این آمارها آن بود که از 23 اردیبهشت ماه تاکنون ثبت این میزان بستری روزانه در بیماری کرونا در ایران بی سابقه بوده است.

تقریبا می توان گفت در دو ماه گذشته شمار بستری ها همواره پایین تر از میزان 2 هزار نفر ثبت می شده که اکنون در این روز به بالاتر از این رقم دست پیدا کرده است.

کرونا

در سوی دیگر بیمارستان‌ها، بیمارانی بستری هستند که در شرایط وخیم این بیماری به سر می برند.  در راستای بررسی آماری کرونا در این روزها نیز مشاهده میشود شمار بیماران بدحالی که در روز 21 تیر ماه در بیمارستانها بستری بوده‌اند 3 هزار و 790 نفر بوده است. آنچه در این رابطه اهمیت بیشتری دارد رکورد رشد روزانه این متغیر است.

این رشد طبق آمارهای کرونایی کشور در روز 21 تیر ماه معادل با 2.8 درصد به ثبت رسیده است. این پنجمین روزی است که رشد بیماران بدحال کرونایی کشور بالاتر از 2 در صد محاسبه می شود.

اگر این رشد را در کل تقویم کرونایی کشور بررسی کنیم مشاهده می شود در 10 ماه گذشته این میزان افزایش روزانه در بیماران بدحال یک رکورد به حساب می آید.

اما افزایش بستری و ابتلا سرانجام در این روزها منجر به رشد متغیر سیاه کروناییی در کشور شد.

کرونا

رکورد فوتی های کرونا در بازه یک ماهه

شمار جانباختگان کرونایی درکشور در بیست و یکمین روز تابستان به 182 نفر رسید. این رقم بیشترین میزان مرگ و میر روزانه کرونا در یک ماه گذشته بوده و همچنان در مسیر صعودی قرار دارد.

بررسی روند میانگین هفت روزه فوتی های کرونایی در کشور نیز نشان میدهد به طور متوسط در هفت روز منتهی به 21 تیرماه 156 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این بیماری در ایران از دست داده اند که از 17 خرداد تا کنون بی سابقه بوده است. 

در نهایت رشد وضعیت قرمز و سیاه کرونایی در کشور همچنان افسارگسیخته بوده  و پنجمین موج برخاسته از شیوع کرونا در کشور را خطرناکتر از قبل توصیف میکند.

افزایش ابتلا، بستری ومرگ ومیر این روزها نشان میدهد درجه مخامت شیوع این بیماری در کشور بیش از پیش بوده و همچنان روندی صعودی دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید