فرمانده نظامیان آمریکا در افغانستان استعفا کرد

کدخبر: ۴۲۵۷۶۶
فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان همزمان با تکمیل روند خروج نیروهای غربی و ناتو از این کشور، از مقام خود کناره گیری کرد.
فرمانده نظامیان آمریکا در افغانستان استعفا کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، «آستین میلر»، فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان از مقام نظامی خود در افغانستان کناره گیری کرد.

واشنگتن پست گزارش داد، رسانه های غربی از جمله رویترز این کناره گیری فرمانده نظامیان آمریکایی را نمادین و به منزله تکمیل روند خروج از افغانستان عنوان کرده‌اند. رویترز در این ارتباط با تائید خبر کناره گیری فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان گفته است که این اقدام میلر برای نشان‌دادن تکمیل روند خروج از افغانستان صورت می گیرد، هرچند او همچنان بر روند خروج نظارت خواهد داشت.

میلر بلندپایه ترین مقام نظامی امریکا در افغانستان بود و کناره گیری او در حالی صورت می گیرد که گروه طالبان بر شدت حملات خود برای تصرف مناطق مختلف افغانستان افزوده است.

میلر همچنین آخرین ژنرال چهار ستاره آمریکایی در افغانستان خواهد بود که پیش از پایان رسمی مأموریتش در ۳۱ اوت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است، خاک این کشور را ترک می‌کند.

اواسط ماه آوریل، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای ناتو اعلام کرده بودند که تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ماه) حدود ۱۰ هزار نظامی نیروهای ائتلاف را از افغانستان خارج می‌کنند.

کارشناسان بین‌المللی از جنگ افغانستان به عنوان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا یاد می‌کنند که در نهایت دستاوردی به همراه نداشت.

طی هفته گذشته و همزمان با افزایش موج حملات گروه طالبان در افغانستان، نیروهای افغان بارها به داخل مرزهای تاجیکستان عقب‌نشینی کرده‌اند.

پیشروی‌های طالبان در مناطق مختلف افغانستان به ویژه بخش‌های شمالی این کشور به تدریج از اوایل ماه مه و همزمان با ادامه روند عقب‌نشینی نیروهای خارجی تشدید شد و این روند همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید