علائمی که نشان می‌دهد حتما به کرونای هندی مبتلا شده‌اید

کدخبر: ۴۲۵۷۷۴
اقتصادنیوز :‌ویروس کرونای هندی دارای چرخش و جهش بسیار بالایی در سطح اجتماع است و بر اساس شواهد هر فرد مبتلا در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند حدود ۱۲-۸ نفر را مبتلا کند.
علائمی که نشان می‌دهد حتما به کرونای هندی مبتلا شده‌اید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد۲۴، ویروس کرونای هندی دارای چرخش و جهش بسیار بالایی در سطح اجتماع است و در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند حدود ۱۲-۸ نفر را مبتلا کند.

 افراد مبتلا به ویروس کرونا هندی، تمامی علائم سرماخوردگی شامل آب ریزش بینی، گلودرد و سردرد و حساسیت‌های فصلی را دارا هستند که در صورت بروز چنین مواردی در این موقع از سال احتمال اینکه به کرونا مبتلا شده باشند زیاد است.

دکتر رزیتا خداشاهی فوق تخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که در پیگیری علائم ویروس کرونای هندی نباید زیاد به دنبال تب و سرفه باشیم خاطر نشان کرد: این نوع ویروس دارای چرخش و جهش بسیار بالایی در سطح اجتماع است و بر اساس شواهد هر فرد مبتلا در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند حدود ۱۲-۸ نفر را مبتلا کند.

وی با بیان اینکه ممکن است این ویروس با سرماخوردگی در سایر فصل‌های سال اشتباه گرفته شود، ادامه داد: از ۱۰ روز گذشته با مراجعه مواردی شبیه به سرماخوردگی و حساسیت‌های فصلی، موارد سرپایی به بیمارستان‌های استان افزایش یافته است و تقریبا شاهد افزایش میزان مراجعین در ورودی بیمارستان‌ها هستیم و پیش بینی ما بر افزایش میزان موارد بستری در هفته‌های آینده در بیمارستانهاست.

این متخصص عفونی یاد آور شد: حدود ۴۰ درصد از کل مبتلایان به کرونا در مشهد از نوع ویروس دلتاست که خطر جدی آن چرخش سریع آن در سطح جامعه است و همه هم استانی‌های عزیز باید سعی کنند از حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ امتناع نمایند.

دکتر خداشاهی تصریح کرد: این ویروس در حال تغییر سویه است که متاسفانه افراد زیادی در معرض خطر این ویروس در همه گروه‌های سنی هستند و تاکید ما به همه مردم عزیز رعایت دستور العمل ها‌ی بهداشتی و صیانت از سلامت همدیگر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید