خبر جدید نماینده روسیه از مذاکرات احیای برجام

کدخبر: ۴۲۵۸۲۱
«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته دور هفتم مذاکرات «وین» در خصوص برجام زودتر از ۱۰ روز دیگر آغاز نخواهد شد.
خبر جدید نماینده روسیه از مذاکرات احیای برجام

اولیانوف در  مصاحبه با روزنامه «کامرسنت» که متن انگلیسی آن یکشنبه منتشر شده در پاسخ به سوالی درباره اینکه مذاکرات برجامی در وین چه زمانی آغاز می‌شود گفت: «تا امروز، هیچ‌کس از جمله ایرانی‌ها پاسخی برای این سوال ندارد.»

اولیانوف در ادامه گفت: «قابل درک است. ایران به تازگی رئیس‌جمهور انتخاب کرده و تیم جدیدی قرار است روی کار بیایند. آنها برای در دست گرفتن امور به زمان نیاز دارند.»

وی اضافه کرد: «نظر ما این است که مذاکرات هر چه زودتر آغاز شوند بهتر است. من فکر می‌کنم گفت‌وگوها زودتر از ده روز دیگر شروع نمی‌شوند، شاید هم دیرتر از این موعد.»

میخائیل اولیانوف همچنین برآورد کرد که تا کنون در ۶ دور مذاکرات وین ۹۰ درصد از مسیر احیای برجام پیموده شده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار کامرسنت مبنی بر اینکه طبق برآورد او چند درصد از مسائل مربوط به احیای برجام در ۶ دور مذاکرات وین پوشش داده شده‌اند گفت: «چنین ارزیابی‌هایی ناگزیر ذهنی خواهند بود، اما برداشت من این است که ۹۰ درصد مسیر را پیموده‌ایم. مسیر زیادی باقی نمانده است.»

اولیانوف در ادامه گفت: «اما ۱۰ درصد باقی‌مانده شامل مسائلی حساس از لحاظ سیاسی هستند که می‌توانند باعث عقب‌گرد شوند.  این نکته را نباید از نظر دور داشت.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید