اسماعیلی خبر داد؛

دستور مهم رئیس قوه قضاییه درباره محکومان امنیتی

کدخبر: ۴۲۵۹۱۵
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رئیس جدید قوه قضاییه فرقی میان محکوم امنیتی و غیرامنیتی قائل نیست از دستور اژه‌ای برای تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات خبر داد.
دستور مهم رئیس قوه قضاییه درباره محکومان امنیتی

به گزارش اقتصادنیوز، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری خود، خصوص رویکرد رئیس جدید قوه قضاییه درباره محکومان امنیتی به اصحاب رسانه گفت: رویکردی که ما در قوه قضاییه از رئیس جدید قوه قضاییه دیده‌ایم این است که در اجرای قانون فرقی میان محکوم امنیتی و غیرامنیتی قائل نیست و همه دادرسی‌ها باید مطابق با ضوابط قانونی باشد.

>>>> بیشتر بخوانید؛ 

>>>> تشکیل ۶ پرونده قضائی تخلفات کنکور/ آخرین نتایج از پرونده حادثه اتوبوس خبرنگاران

وی افزود: در رویکرد جدید ارفاقات قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات شامل محکومان امنیتی و اهالی رسانه نیز خواهد شد که شامل برخورداری از ارفاقات قانونی دایر بر رفتار محکوم علیه، اظهار ندامت او و جبران گذشته است.

وی افزود: در همین آغاز دوره جدید ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه دستور دادند تا لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات و نحوه رفتار آن‌ها در ایام تحمل محکومیت و وضعیت فعلی آنها تهیه و بررسی شود و هر کدام از این محکومان که شایستگی و استحقاق برخوداری از ارفاقات قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات را داشته باشند برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید