توافق امارات با عربستان سعودی تکذیب شد

کدخبر: ۴۲۶۲۶۸
امارات متحده عربی با انتشار بیانیه ای هرگونه توافق با عربستان درباره کاهش محدودیت های سطح تولید نفت اوپک را رد کرد.
توافق  امارات با عربستان سعودی تکذیب شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر،  وزارت انرژی امارات متحده عربی با انتشار بیانیه ای انتشار برخی گزارش ها درباره توافق این کشور با عربستان بر سر سطح تولید اوپک را رد کرد.

تاس گزارش داد، وزارت انرژی امارات متحده عربی در بیانیه خود گفته است: هیچ کدام از کشورها (عضو اوپک) هنوز بر سر شرایط و پارامترها برای تسهیل محدودیت های تولید نفت به توافق نرسیده اند، هرچند رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

در بیانیه وزارت انرژی امارات متحده عربی با بیان این که ابوظبی برخی گزارش ها درباره توافق این کشور با اعضای اوپک پلاس را زیر نظر دارد، اما تاکید شده هنوز چنین توافقی بدست نیامده است.

بیانیه امارات متحده عربی پس از آن منتشر شد که برخی رسانه ها اعلام کردند عربستان سعودی و امارات بر سر اختلافات درباره سطح تولید نفت به یک راه حل دست یافتند. در این گزارش به نقل از برخی منابع در «اوپک پلاس» گفته شده بود که طبق این توافق، پس از انقضا قرارداد فعلی در آوریل ۲۰۲۲، امارات در قراردادهای نفتی آینده به سطح تولید بالاتر از سه میلیون و ۶۵ هزار بشکه در روز دست می‌یابد.

در پی انتشار خبر توافق امارات و عربستان بر سر تسهیل محدودیت های تولید نفت، قیمت هر بشکه نفت خام برنت یک دلار سقوط کرد و به ۷۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

اختلاف میان عربستان و امارات در هفته گذشته در ارتباط با تلاش به عمل آمده جهت دستیابی به توافق جدید به منظور افزایش تولید از ابتدای اوت آینده شکل علنی به خود گرفت.

کشورهای عضو اوپک پلاس در سال گذشته ۲۰۲۰ در زمینه کاهش بی‌سابقه تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز یا تقریبا ۱۰ درصد تولید جهانی نفت به دلیل تاثیر انتشار ویروس کرونا بر تقاضا به توافق رسیده بودند و حال برخی اعضای اوپک پلاس در تلاش برای تسهیل و کاهش این محدودیت ها هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید