چمران اولویت‌های شورای شهر را اعلام کرد

کدخبر: ۴۲۶۶۳۸
اقتصادنیوز : مهدی چمران گفت: اقتصاد شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل خدماتی و عمرانی از وظایف شهرداری است؛ اما مسائل خدماتی و عمرانی شهر به عنوان فرمان اول، در دوره ششم قرار خواهد گرفت.
چمران اولویت‌های شورای شهر را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،مهدی چمران، منتخب شورای اسلامی ششم شهر تهران درباره نتیجه جمعبندی اعضای شورا بر سر انتخاب شهردار جدید تهران گفت: ما در حال جمع آوری رزومه نامزدهای شهرداری تهران هستیم که بررسی را به زودی انجام خواهیم داد.

وی افزود: اعضای شورا برای انتخاب مدیران شهری شاخص های تخصص، تجربه، میزان توانایی های مدیریتی ، تسلط به مسائل اقتصاد شهری ،شناخت شهر تهران، شناخت نظام مسائل شهر تهران و همچنین شرایط اولیه از جمله: ولایی، انقلابی و پاک دست بودن را به عنوان ملاک قرار داده اند.

چمران ادامه داد: اقتصاد شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل خدماتی و عمرانی از وظایف شهرداری است؛ اما مسائل خدماتی و عمرانی شهر به عنوان فرمان اول، در دوره ششم قرار خواهد گرفت، برای مثال: حل مشکل ترافیک، تأمین سلامت شهر، راه اندازی خطوط نیمه تمام مترو و مسائل اقتصادی برای در اولویت قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بازداشت چند نفر از اعضای شورا در شهرهای مختلف، چه برنامه ای برای جلوگیری از فساد اعضای شورای شهر دارید، تصریح کرد: ما در شورای استان ها در دوره های قبل، کمیسیون نظارت تشکیل دادیم و حتی به مجلس هم پیشنهاد دادیم که حتما جهت نظارت بر اعضای شورا، چنین کمیسیونی تشکیل دهد و به صورت جدی پیگیری می‌کردیم.

مهدی چمران درباره بازداشت چند نفر از اعضای شورای شهر در دوره های قبل هم تصریح کرد: در چند سال گذشته به اعضای شورای شهر تهران، اتهامی با عنوان جعلی «املاک نجومی» زدند که من چنین مسئله‌ای را رد می‌کنم چون اصلا مسئله فساد اقتصادی، بین اعضای شورای تهران نداشتیم، فساد نجومی یعنی چند هزار میلیارد به بالا در صورتی که تعداد املاک مذکور، حدودا 160 واحد عنوان شده بود که 40 تا صحت نداشت و در سه دوره‌ای که من حضور داشتم، هیچ یک از اعضای شورای شهر در این معاملات نقشی نداشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید