حمله به سایت وزارت دفاع روسیه

کدخبر: ۴۲۶۶۸۰
سایت اینترنتی وزارت دفاع روسیه مورد حمله سایبری قرار گرفت و برای چند ساعت از کار افتاد.
حمله به سایت وزارت دفاع روسیه

سایت اینترنتی وزارت دفاع روسیه مورد حمله سایبری قرار گرفت به گزارش جمعه شب ایرنا، وزارت دفاع روسیه  امروز اعلام کرد که وبسایت رسمی این وزارتخانه هدف حمله سایبری قرار گرفت.

 در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که سایت این وزارتخانه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی، هدف حمله "دی داس" (محروم سازی از برقراری با سرور) قرار گرفت و از کار افتاد.

این وبسایت پس از چند ساعت تلاش متخصصان دوباره بکار افتاد. 

آخرین بار دو هفته پیش سامانه ویژه گفت و گوی مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با مردم این کشور در هنگام این گفت و گو مورد حمله هکری قرار گرفته بود.

 پوتین رییس جمهوری روسیه تهدیدهای سایبری آمریکا علیه کشورش را نگران کننده دانست و اعلام کرد: آمریکا از همکاری با روسیه در عرصه سایبری و مبارزه با جرایم در این عرصه خودداری کرده است.

به گزارش ایرنا، پوتین به تازگی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی آمریکا  گفت که امیدوار است که همکاریها با آمریکا در عرصه مبارزه با جرایم سایبری آغاز شود.

پوتین با بیان اینکه روسیه آماده گفت و گو با آمریکا در زمینه امنیت سایبری است، افزود: این آمریکا است که از همکاری با روسیه در این عرصه امتناع کرده است.

وی دست داشتن روسیه و یا هکرهای روس در حملات سایبری در آمریکا را "مضحک" خواند و گفت که آمریکا تاکنون هیچ مدرک و شواهدی برای اثبات اتهام روسیه در این عرصه ارائه نکرده است. 

پوتین یادآورشد که بر اساس اطلاعاتی که در آمریکا منتشر شده است بخش عمده حمله های هکری به کشورهای دیگر از خاک این کشور صورت می گیرد. 

معاون دبیر شورای امنیت روسیه نیز به تازگی اعلام کرد: ۷۵ درصد حملات سایبری به کشورهای مختلف از آمریکا صورت می‌گیرد.

«اولگ خراموف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه به هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاکتی گفت: آمریکا و متحدان این کشور، اقدامات تجسسی و مخرب در عرصه فضای مجازی و سایبری کشورهای دیگر را  افزایش می دهند.  

 وی افزود: آنها (آمریکا و متحدانش) از طرف دیگر، روسیه، چین، کره شمالی و ایران را منابع اصلی تهدید سایبری معرفی می کنند. 

 خراموف گفت: آمریکا به این وسیله تصویر رسانه ای ایجاد می کند که هدف آن توجیه هر گونه اقدام از جمله با بکارگیری زور در انظار جامعه جهانی است. 

به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه، پیامد تشدید رویارویی ها در عرصه اطلاع رسانی، متشنج شدن مناسبات بین المللی و توقف رشد اقتصاد جهانی بر اثر تحریم ها و کاهش اعتماد به روند دیجیتالی کردن (اقتصاد کشورها) است. ​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید