تقاضای نفت چه زمانی به سطح پیش از کرونا خواهد رسید؟

کدخبر: ۴۲۶۶۱۹
اقتصادنیوز : گروه اوپک پلاس پیش‌بینی کرده که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تقاضای نفت در بازار جهانی ۶ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.
تقاضای نفت چه زمانی به سطح پیش از کرونا خواهد رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،گروه کشورهای عضو اوپک و متحدان نفتی این گروه موسوم به اوپک پلاس اعلام کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تقاضای نفت در بازار جهانی ۶ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و تا سال آینده به سطح پیش از شیوع کرونا باز خواهد گشت.

در گزارش ماه جولای این گروه آمده است به احتمال زیاد تقاضای جهانی نفت تا پایان سال جاری به ۹۶.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و در سال ۲۰۲۲ با ۳.۳ میلیون بشکه افزایش دیگر از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه در روز خواهد گذشت.

در این گزارش پیش‌بینی شده که تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و به ۶۳.۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 در گزارش این گروه آمده است،تولید نفت کشورهایی نظیر کانادا، نروژ، برزیل، چین و گویان افزایش خواهد یافت و آمریکا هم تولید میعانات هیدروکربنی را حدود ۶۰ هزار بشکه در روز بالا خواهد برد.

اوپک پلاس معتقد است که تقاضا برای بنزین و گازوئیل هم در حوزه حمل و نقل بار و ترافیک نیز با توجه به افزایش استفاده از وسایل نقلیه به خصوص در کشورهای آمریکا، چین و هند رشد خواهد کرد.

البته اوپک پلاس هشدار داده که روند گسترش شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر رشد اقتصاد جهانی ممکن است تبعات پیش‌بینی نشده‌ای را برای بازار به همراه داشته باشد.

اوپک پلاس تولید نفت خود در ماه ژوئن را روزانه ۵۸۶ هزار بشکه افزایش داده و هم اکنون حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز نفت راهی بازار می‌کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید