روزانه چند دوز واکسن کرونا توزیع می‌شود؟

کدخبر: ۴۲۶۸۹۱
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: باید توجه داشت که پروسه توزیع واکسن در تهران و مراکز محیطی زمان‌بر است.
روزانه چند دوز واکسن کرونا توزیع می‌شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، آمارهای روزانه وزارت بهداشت از واکسیناسیون در کشور نشان می‌دهد که هرچند این روند صعودی است، اما هنوز به مرزِ روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دوز تزریق نرسیده است.

برنامه واکسیناسیون در کشور از اسفند ۹۹ با کادر درمان شروع شد و در ادامه به افراد سالمند، بیماران خاص، جانبازان و … رسید. هر چند این روند با تاخیر دنبال می شود و تاکنون حدود ۱۱.۲ میلیون دوز واکسن در کشور توزیع شده که از این میزان بیش از ۸ میلیون دوز آن تزریق شده است.

دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با عنوان این مطلب که در صورت وجود واکسن کافی، آمادگی و ظرفیت افزایش واکسیناسیون در برخی از مراکز تجمیعی را داریم، گفت: باید توجه داشت که پروسه توزیع واکسن در تهران و مراکز محیطی زمان‌بر است.

وی افزود: در حال حاضر در مراکز ما واکسیناسیون نوبت دوم کادر درمان، دوز اول ۷۰ سال به بالاهای جامانده، دوز دوم ۷۰ سال به بالا و بیماران خاصِ جامانده انجام می‌شود که آمار قابل توجهی است.

به گفته زالی، با توجه به افزایش احتمالی روند واکسیناسیون در روزهای آتی، به پیشنهاد معاونان بهداشتی سه دانشگاه، تعدادی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای تسریع این امر در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۵ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۸۵ نفر در کشور موفق شدند دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق‌شده در کشور به ۸ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۰۶ دوز رسید.

مقایسه روزانه آمار واکسیناسیون در کشور نشان می دهد که در شبانه روز گذشته ۲۰۵ هزار و ۱۴۳ دوز واکسن تزریق شده است.

در همین حال وزیر بهداشت وعده داده بود که میزان تزریق روزانه واکسن به مرز ۵۰۰ هزار دوز برسد که هنوز این وعده محقق نشده و بالاترین میزان تزریق در هفته گذشته ۲۵۳ هزار دوز در یک روز بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید