فعال اصلاح‌طلب: یک جناح سیاسی به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند

کدخبر: ۴۲۷۱۵۴
قنبری گفت: با برنامه‌ریزی منسجم می‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد به شرط اینکه تعامل با جهان تقویت شود، صحبت از تعامل به عنوان نادیده گرفتن توان داخلی نیست و باید از این ظرفیت به شکل مناسب و حداکثری استفاده کرد.
فعال اصلاح‌طلب: یک جناح سیاسی به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه یک جناح سیاسی نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند، گفت: سید ابراهیم رییسی نمی‌خواهد جناحی عمل کند و تا اینجای کار ثابت کرده به شعارهای خود پایبند است و می‌خواهد به سمت تشکیل کابینه فراجناحی برود.

داریوش قنبری رفع تحریم‌ها و تشکیل کابینه فراجناحی را دو مولفه مهم برای موفقیت دولت سیزدهم دانست و گفت: اگر دولت سید ابراهیم رییسی بتواند تحریم‌ها را رفع کند می‌توان به تغییر شرایط و بهبود نسبی وضعیت اقتصادی امیدوار بود و تشکیل کابینه فراجناحی می‌تواند به روند موفقیت این دولت کمک کند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، با اشاره به مشی مستقلانه و فراجناحی رییسی، درباره تماس‌های تلفنی دفتر رییس جمهوری منتخب با برخی از فعالان اصلاح‌طلب، گفت: رییسی قصد دارد خود را به عنوان فردی فراجناحی معرفی کند. برخی بر این باورند فراجناحی بودن امکان پذیر نیست و این شاید نوعی تاکتیک انتخاباتی باشد، اما رییسی بعد از پیروزی در انتخابات بر مشی خود ادامه داد.

وی، اداره کشور از سوی یک جناح سیاسی را دشوار دانست و ادامه داد: به نظر می‌رسد رییسی نمی‌خواهد جناحی عمل کند، البته باید منتظر چینش اعضای کابینه او باشیم که چگونه خواهد بود اما تا اینجای کار، رییسی ثابت کرده که به شعارهای خود پایبند است و می‌خواهد به سمت تشکیل کابینه فراجناحی برود.

رفع مشکلات اقتصادی کشور اولویت دولت سیزدهم است

قنبری، اولویت دولت سیزدهم را رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: این مشکلات ریشه در تحریم‌ها دارد که باید به نوعی در حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم سامان یابد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری افزود: تدوام مذاکرات برجامی یکی از راهکارهای رفع تحریم‌هاست. دولت سیزدهم در صورتی می‌تواند در این زمینه موفق شود که تیم ماهر و توانمندی در حوزه سیاست خارجی تشکیل دهد تا بتواند مسائل و مشکلات حوزه سیاست خارجی را حل کند، زیرا پیوند عمیقی بین حل مشکلات حوزه سیاست خارجی و بهبود معیشت وجود دارد.

وی ادامه داد: هر دولتی بر سر کار آید بدون توجه به حل مسائل سیاست خارجی و تدوام مذاکرات نمی‌تواند مشکلات حوزه اقتصاد و معیشت را حل کند.

قنبری گفت: با برنامه‌ریزی منسجم می‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد به شرط اینکه تعامل با جهان تقویت شود، صحبت از تعامل به عنوان نادیده گرفتن توان داخلی نیست و باید از این ظرفیت به شکل مناسب و حداکثری استفاده کرد.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: توسعه اقتصادی هر کشوری وابسته به تعامل با جهان است و حتی پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهانی هم نمی‌توانند بدون ارتباط با سایر کشورها رشد کنند. بنابراین نیاز به تعامل با جهان داریم، مثلا برای تامین نیازهای اساسی کشور نیاز به ۸ میلیون تن گندم داریم که این در سایه تعامل و مراوده تجاری با سایر کشورها امکان پذیر است.

قنبری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بدون منابع نمی‌توان از برنامه ریزی و چارچوب مدیریتی برای حل مشکلات کشور سخن گفت.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید