توضیحات استانداری درباره کشته های اعتراضات خوزستان

کدخبر: ۴۲۷۲۰۲
استانداری خوزستان فقط کشته شدن یک نفر را در اعتراض این استان به کم آبی تایید کرد.
توضیحات استانداری  درباره کشته های اعتراضات خوزستان

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با توضیحاتی در خصوص اعتراضات مردمی در برخی نقاط استان در خصوص مشکلات ناشی از تنش آبی در این استان گفت: معاندان نظام در روزهای اخیر به دروغ مطالب و ویدیوهایی مبنی بر کشته شدن سه نفر در این استان منتشر کرده اند که از اساس کذب است.

به گزارش ایرنا ولی الله حیاتی به خبرنگاران گفت: برخی از مردم استان خوزستان در مناطقی از استان مطالبات به حقی در خصوص تامین آب مناطقشان داشته در این بین  کلیپ های متعددی  مبنی بر فوت سه نفر از شهروندان و  دو مامور درفضای مجازی در این زمینه منتشر کرده اند که به هیچ وجه واقعیت ندارد.

وی افزود: در وقایع اخیر فقط یک نفر از شهروندان بیگناه شادگانی بر اثر تیراندازی اغتشاشگران به سمت ترانس برق که به قصد تخریب اموال عمومی و تحریک مردم و وانمود نمودن فضای ناامنی صورت گرفته فوت نمود که شناسائی و دستگیری عوامل فوت این فرد بیگناه در دستور کار ماموران انتظامی و امنیتی قرار گرفته است.
وی گفت: در شامگاه ۲۵ تیر ماه در شهر کوت عبدالله یک نفر از شهروندان در جلوی درب منزل خود مورد تیراندازی قرار گرفته و در بیمارستان فاطمه زهرای اهواز فوت نمود که دلیل قتل این فرد اختلافات خانوادگی بوده و هیچ ارتباطی با وقایع اخیر نداشته است.
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان  درخصوص ویدیوی منتشرشده در فضای مجازی  در خصوص شهادت ۲ مامور نیروی انتظامی هم گفت: این موضوع مربوط به چند سال قبل و متعلق به حادثه تیراندازی افراد ناشناس به عوامل انتظامی مستقر در چادر نوروزی در یکی از پارک های شهری بوده که تحت عنوان وقایع خوزستان منتشر گردیده است.
 وی گفت: خوشبختانه با هوشیاری مردم ولایتمدار استان خوزستان اکنون استان در آرامش کامل قرار دارد و امیدواریم  با همت دولتمردان هر چه زودتر مشکلات ناشی از تنش آبی استان برطرف گردد.

وی گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی امسال، منابع آبی در کشور و به تبع استان خوزستان به شدت کاهش پیدا کرده ولی مسئولان کشوری و استانی تمام همت خود را به کار گرفته تا این تنش آبی را به حداقل رسانده و آب مورد نیاز  شهروندان خوزستانی را تامین کنند.​

به گزارش خبرگزاری فارس، مردم تعدادی از شهرهای خوزستان  در اعتراض به کمبود آب شرب و کشاورزی و پروژه های انتقال آب دست به تجمع زدند.کمتر از یک ماه است که مناطق غرب خوزستان درگیر بحران آب هستند و به دلیل نرسیدن آب به تالاب هورالعظیم احشام عده‌ای از مردم بومی تلف شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید