تکذیب شایعه درگذشت سیما بینا+فیلم

کدخبر: ۴۲۸۳۶۵
اقتصادنیوز :‌در ساعات گذشته بسیاری از رسانه های داخلی خبر درگذشت سیما بینا خواننده قدیمی ایرانی را نشر دادند، که خوشبختانه توسط خود سیما بینا تکذیب شد.
تکذیب شایعه درگذشت سیما بینا+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز ،سیمابینا خواننده ترانه‌های محلی متولد چهاردهم دی ماه هزار و سیصد و بیست و سه (۱۳۲۳) در خوسف (یکی از شهر‌های خراسان جنوبی) است.سیما در کنار پدرش احمد بینا که یکی از استادان موسیقی سنتی و همچنین شاعر و آهنگساز ترانه‌های اولیه او بود رشد کرد.

نام مادر سیمابینا پوراندخت ایران نژاد است که از اهالی کرمان است . سیمابینا خوانندگی را از سن ۹ سالگی در رادیو ایران آغاز کرد

وی بعد‌ها تکنیک‌های آواز خوانی را نزد استادانی، چون نصراالله زرین پنجه و موسی خان معورفی یاد گرفت.

وی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است.در سال ۱۳۴۹ تحصیل موسیقی ایرانی را نزد عبدالله دوامی ادامه داد.سیما نخستین زنی است که پس از انقلاب پنجاه و هفت کلاس تعلیم آواز دایر کرد.

همچنین نخستین زنی است که در تالار وحدت به اجرای کنسرت پرداخته است.در حالی که دیروز برخی اکانت‌های خاص به شایعه‌ای عجیب درباره سیما بینا دامن می‌زدند، او با این پست به خبرسازی‌ها پایان داده است . 

سیما بینا، آهنگساز و خواننده ترانه‌های محلی در پیامی اعلام کرد:

«من روزی هزار بار برای هم‌وطنان خوزستانی، برای عزیزان سیستان و بلوچستان، برای سرزمین و مردمم که مستاصل و نگرانند، می‌میرم. امیدوارم روزی برای مردم خوزستان و بلوچستان ترانه‌های خود را بخوانم.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید