فاجعه جهانی پیش از موعد جهان را فرا گرفت

کدخبر: ۴۲۹۷۲۱
هوای نامطلوب در بسیاری از مناطق جهان فقط اختلالات جوی نیست بلکه عواقب فاجعه بار گرم شدن کره زمین بوده که پیش از موعد جهان را فرا گرفته است.
فاجعه جهانی پیش از موعد جهان را فرا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، آب و هوا در حال حاضر ۱.۲ درجه سانتیگراد از سطح قبل از صنعتی شدن گرمتر است و همچنان گرم خواهد شد.

اخبار زیادی درباره حوادث ویران کننده که بخاطر آب و هوا رخ می‌دهند مانند آتش سوزی در سیبری و ایالات متحده و همچنین سیل در اروپای غربی منتشر می‌شود. با این حال حوادث دیگری نیز وجود دارند که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، فقط در هفته آخر ماه ژوئیه به دلیل جاری شدن سیل، ۳۸۰ هزار نفر از استان هنان چین تخلیه شدند، ۳۰ روستا در اوگاندا در شرق آفریقا تحت تأثیر قرار گرفت و ۱۶۴ نفر در کلان شهر هند بمبئی جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این اکنون در ترکیه و آمریکای شمالی (تا ۵۰ درجه سانتیگراد) دمای بسیار بالا مشاهده می‌شود در حالی که در برزیل و جنوب آفریقا - سرمای بی سابقه (زیر منفی یک درجه سانتیگراد) وجود دارد.

فنلاند طولانی‌ترین گرمای ثبت شده را شاهد بود و به مدت ۳۱ روز، دما از ۲۵ درجه سانتیگراد پایین نیامد. رسانه‌های محلی گزارش کرده اند که گرما اتاق‌های اورژانس را بیش از حد شلوغ کرده است. حتی در ایران، گرمترین تابستان در دهه‌های اخیر منجر به کمبود آب شده است که موجب کم آبی در جنوب غربی این کشور شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید