سخنگوی وزارت بهداشت:

رعایت پروتکل ها به شدت کاهش یافته/این ۵ استان در صدر جدول پروتکل‌شکن‌ها

کدخبر: ۴۲۹۹۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۳۹.۲۲ درصد رسیده که این میزان کمترین حد رعایت در یک سال اخیر است.
 رعایت پروتکل ها به شدت کاهش یافته/این ۵ استان در صدر جدول پروتکل‌شکن‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور اظهار کرد: سیر نزولی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور تقریبا از اواسط خردادماه تاکنون ادامه داشته و از هفته اول تیر ماه ۱۴۰۰ تاکنون این روند به سرعت کاهشی شده و در حال حاضر به ۳۹.۲۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از ۳۰ تیر تا ۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۰ هزار و ۸۵۲ واحد مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین در این بازه زمانی تعداد هزار و ۴۲۰ مرکز متخلف پلمپ شدند.

معاون وزارت  بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، استان‌های گیلان، البرز، زنجان، کرمان و هرمزگان در این بازه زمانی کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

لاری افزود: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در این بازه زمانی در استان خراسان جنوبی و کمترین میزان نیز در استان گیلان بوده و همچنین بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی در یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیشترین میزان رعایت تهویه در اماکن عمومی در استان یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده و همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان کرمانشاه و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است.

وی اظهار کرد: سویه دلتا ویروس کرونا در کشور در حال چرخش است و به همه هموطنان توصیه می‌کنیم که حتی پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ نیز از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری را رعایت کنند و در اماکن پرجمعیت حاضر نشوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید