عطریانفر:‌ شخصیت خاتمی آنقدر برجسته بود که اقتصاددانان از او پیروی می‌کردند

کدخبر: ۴۳۰۱۱۴
محمد عطریانفر گفت: ما جز دولت آقای احمدی نژاد در تاریخ انقلاب، هیچ تجربه ای از نظر دست فرمان اصولگرایی نداشتیم و در آن دوره تاریخی هم به دلیل انبوه درآمدهای نفتی تمامی ناکارآمدی ها پوشش داده شد و نتوانستیم داوری درستی داشته باشیم. بلکه می گوییم آقای احمدی نژاد ناکارآمد بود و دوستانش از او فاصله گرفتند که این کفایت نمی کند.
عطریانفر:‌ شخصیت خاتمی آنقدر برجسته بود که اقتصاددانان از او پیروی می‌کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، عضو حزب کارگزاران گفت:ما جز دولت آقای احمدی نژاد در تاریخ انقلاب، هیچ تجربه ای از نظر دست فرمان اصولگرایی نداشتیم و در آن دوره تاریخی هم به دلیل انبوه درآمدهای نفتی تمامی ناکارآمدی ها پوشش داده شد.

 کلاب هاوس خبرآنلاین با موضوع پیش بینی ترکیب کابینه ابراهیم رئیسی، درحال برگزاری است.

*محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

دو سر فصل کاملا متفاوت در گفت و گوها جریان داشت، اشاره دوستان به تفاوت افراد درست است اما اگر ما قرار باشد امیدی ببندیم که دولت محترم بتواند از بحران های موجود گذر کند، چندان با این افراد کابینه دردی دوا نمی شود. ما گرفتار یک نوع ساختار معیوب هستیم و این مشکل باید حل شود، ما اگر بتوانیم ببینیم در کجا قرار گرفتیم و هر کسی با توجه به حوزه های تخصصی خود تاثیرگذار باشد و به هم کمک کنیم می توانیم موفق باشیم اما اگر بخواهیم با ادبیات سیاسی گذاشته عمل کنیم مشکلات پا برجا خواهد ماند.

ما جز دولت آقای احمدی نژاد در تاریخ انقلاب، هیچ تجربه ای از نظر دست فرمان اصولگرایی نداشتیم و در آن دوره تاریخی هم به دلیل انبوه درآمدهای نفتی تمامی ناکارآمدی ها پوشش داده شد و نتوانستیم داوری درستی داشته باشیم. بلکه می گوییم آقای احمدی نژاد ناکارآمد بود و دوستانش از او فاصله گرفتند که این کفایت نمی کند.

امروز دوستان ما به لحاظ تاریخی فاقد تجربه هستند و حتی برخی از افراد که به نام آن ها اشاره شد، چندان برای بهبود اوضاع کفایت نمی کند و راهگشا نیست. شخصیتی چون آقای رئیسی که ۴۰ سال تجربه فعالیت در دستگاه قضا داشته وقتی به عقبه خود می نگرد نمی تواند عنصری را انتخاب کند.

این بزرگوار وقتی نگاه می کند تمامی شخصیت هایی که می تواند آن ها را انتخاب کند قضایی هستند و تجربه آستان قدس را هم نمی توانیم ملاک قرار دهیم. وقتی درباره آقای رهبر صحبت می کنیم ایشان نیروی آقای رئیسی و تحت اراده و منویات ایشان عمل نمی کند.

جناب محمد خاتمی به لحاظ شخصیتی چندان برجسته بود که اقتصاددانان ما از ایشان تبعیت و پیروی می کردند. اگر وقتی او در گفت و گوهای انتخاباتی خود گفت از اقتصاد چیزی نمی دانم اما به فصل مشترک اقتصاددانان عمل می کنم خیلی متفاوت با مجموعه نیروهای اطراف آقای رئیسی است که کار را فارغ از ایشان سروسامان دهند.

به همین دلیل گفت و گوهای ما ورزش ذهنی و پاسخ به دغدغه های ذهنی است. رشته تخصصی من نفت است، در حوزه وزارت نفت ما در زمینه مسایل فنی مشکل چندانی نداریم و آنچه مهم است در سطوح عالی تدابیر کلی است و ما باید به این سمت توجه کنیم که اگر بتوانیم جناب آقای رئیسی را کمک بدهیم که خیلی وقت خود را صرف تفاوت آدم ها نکن بلکه صرف این کن که دولت را به لحاظ ساختاری در جایگاه خود قرار بدهد.

 دولت بسیار ضعیف شده که بتواند به عنوان رکن اجرایی نظام عمل کند و وقتی این وضعیت ادامه پیدا کند چند نفر هم که در دولت هستند به بخش خصوصی می روند و نقش ملی خود را زمین می گذارند. واقعیت این است که دوستان می توانند شهادت ندهند که دولت اول روحانی موفق بوده است؟ همه شهادت می دهند. چرا روحانی در دولت دوم شکست خورد؟ باید ریشه های آن را در جای دیگر پیدا کرد که باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور باید راه های غیراقتصادی را دنبال کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید