بازتاب مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی در رسانه‌های عربی

کدخبر: ۴۳۰۷۸۵
شبکه های تلویزیونی المیادین و المنار نیز مراسم یاد شده را به طور کامل پخش کردند و به طور همزمان اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای و حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی را به زبان عربی ترجمه کرده و مطالب مهم و برجسته مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور جدید را زیرنویس کردند.
بازتاب مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی در رسانه‌های عربی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقام معظم رهبری امروز (سه شنبه) طی مراسمی در حسینیه امام خمینی (ره) حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی را تنفیذ نمودند. این مراسم در رسانه های گروهی دیداری و نوشتاری و شبکه های اجتماعی و تارنماهای خبری کشورهای عربی بازتاب و انعکاس گسترده ای یافت.

در همین رابطه شبکه " الجزیره" این مراسم را به طور کامل پوشش داده و به طور همزمان ترجمه کرده و بر اساس دیدگاه خاص خویش نکات برجسته و حائز اهمیت اظهارات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور جدید ایران را زیرنویس کرد.

از سوی دیگر شبکه های تلویزیونی المیادین و المنار نیز مراسم یاد شده را به طور کامل پخش کردند و به طور همزمان اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای و حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی را به زبان عربی ترجمه کرده و مطالب مهم و برجسته مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور جدید را زیرنویس کردند.

در همین راستا تارنمای خبری جنبش انصارالله یمن نیز در بخش " خبرهای فوری " خود نکات برجسته مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را به زبان عربی ترجمه و انتشار داد.

تارنمای خبری انصارالله خاطرنشان کرد:  رهبری در سخنرانی خود خواستار سرعت بخشیدن به فرآیند تشکیل دولت شد به ویژه با توجه به اینکه شرایط کنونی چنین امری را اقتضا می کند.

صفحه عربی شبکه تلویزیونی اسکای نیوز نیز با اشاره به مراسم یاد شده نوشت: رئیس جمهور جدید ایران با اظهار این مطلب که در جهت لغو تحریم های آمریکایی اعمال شده علیه کشورش تلاش خواهد کرد، تاکید نمود که بهبود شرایط اقتصادی کشورش به خواست و اراده بیگانگان بستگی ندارد.  

پایگاه خبری لبنانی " العهد" نیز طی گزارشی به نقل از " نظام الدین موسوی " سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران جزئیات مربوط به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید را شرح داد که قرار است پس فردا (پنجشنبه) در صحن مجلس شورا برگزار شود.

العهد همچنین در یک گزارش مفصل دیگر مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که امروز در حسینیه امام خمینی (قدس سره) در حضور سران نظام برگزار شد را پوشش داده و نوشت: آقای ابراهیم رئیسی امروز به طور رسمی پست ریاست جمهوری را از رئیس جمهور پیشین حسن روحانی تحویل گرفت و با ایراد سخنانی خود را "خادم ملت" معرفی کرد.

تارنمای شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در گزارش دیگری تحت عنوان " رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود : ما موضوع لغو تحریم ها را دنبال خواهیم کرد اما زندگی ایرانیان را به خواست و اراده بیگانگان گره نخواهیم زد " مراسم مزبور را پوشش داده و به عنوان تیتر اصلی خود برگزید.

الجزیره یادآور شد که حجت الاسلام رئیسی مقابله با کسر بودجه و تورم و مهار شیوع بیماری کرونا را جزو اولویت های دولت متبوع خود برشمرد.

به گفته الجزیره، رئیسی در حالی پست ریاست جمهوری خود را تحویل گرفت که ایران با قدرت های بزرگ با مشارکت غیرمستقیم آمریکا در حال انجام گفت وگو به منظور احیای توافق هسته ای به منظور لغو تحریم های آمریکایی و بازگشت واشنگتن به برجام در ازای پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته ای اش بسر می برد.

صفحه عربی تارنمای شبکه تلویزیونی " روسیا الیوم " نیز خبر مربوط به مراسم مذکور را به عنوان تیتر اصلی امروز خود برگزیده و به نقل از رئیس جمهور جدید ایران نوشت: " ما هر گاه رهنمودهای رهبری و خط انقلاب را نادیده گرفتیم با مشکلات مواجه شدیم. "

به گزارش روسیا الیوم،  رئیسی افزود: انتخابات روح یاس و ناامیدی را در میان دشمنان ایران ایجاد کرد و حاکمیت ملت را به نمایش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد : ملت با مشارکت خود در انتخابات سعی کرد پیام های متعددی از جمله تاکید بر لزوم مبارزه با فساد و تبعیض را ارسال کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور جدید تاکید کرد: ملت با مشارکت در انتخابات خواستار تغییر وضعیت موجود شد.

رئیسی با اشاره به اینکه "وضعیت زندگی روزمره شهروندان ایرانی خوب نیست" بر لزوم حل و فصل بحران ها و مشکلات اقتصادی تاکید کرد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید