وزیر کشور اعلام کرد؛

تعویق قرنطینه دو هفته ای

کدخبر: ۴۳۰۸۵۱
وزیر کشور گفت:تصمیم گیری درباره پیشنهاد وزیر بهداشت در خصوص تعطیلات کرونایی به تعویق افتاد.
تعویق قرنطینه دو هفته ای

وزیر کشور گفت: مقرر شد مطالعه دقیق تری درباره تعطیلات کرونایی صورت گیرد و روز های آینده در ستاد کرونا این موضوع را جدی‌ تر بررسی خواهیم کرد.

به گزارش  صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه همه تجارب جهانی و همچنین اقدامات یک سال و نیم گذشته و همچنین همه نظرسنجی‌ها بررسی شد و درست است که تعطیلات به عنوان یکی از راه‌های اقدام و اثرگذار است، اما انجام این کار نیازمند مقدمات، تمهیدات، برنامه ریزی‌ها، اقناع سازی و همراه سازی همه مسئولان و همه مردم است.

وی گفت: اگر در موضوع تعطیلات به صورت دقیق و کاملاً هوشمندانه و مؤثر برنامه ریزی نشود چه بسا شاهد هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی باشیم، اما به اهداف مورد نظر نرسیم و همه شرکت کنندگان در جلسه به این موضوع اشاره داشتند. واکسن کرونا زدن ما را روئین تن در برابر ویروس کرونا نمی‌کند.

در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس و بار بیمارستانها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.
 نمکی در نامه خود به رهبر انقلاب پس از برشمردن علل و زمینه‌های گسترش بیماری و فشار سنگین بر کادر درمان، به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده را ضروری دانست و نوشت: «شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد».
 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید