ثبت 4 رکورد خطرناک در تاریخ 17 ماهه کرونا؛

عبور مرگبار کرونا از مرز 500 نفر /تابستانِ سیاه ایران

کدخبر: ۴۳۱۹۳۵
17 مرداد در تقویم کرونایی کشور قرمز ترین و سیاه ترین روز کرونایی کشور بوده است. رکورد ابتلا در کنار عبور بی سابقه مرگ ومیر از مرز 500 نفر طبق آمارهای وزارت بهداشت، تلخ ترین روزکرونا درایران را رقم زده است. عامل این افزایش را آمارها در رشد بی رویه بیماران بدحال می دانند.
عبور مرگبار کرونا از مرز 500 نفر /تابستانِ سیاه ایران

به گزارش اقتصادنیوز، ویروس کرونا افسار گسیخته تر از قبل شده و رکوردهای خود را جابجا می کند. تا کنون تصور می شد آمار های قرمز کرونایی تنها در محدوده ابتلا بوده و متغیر سیاه را درگیر نکرده است. اما در روز 17 مرداد ماه این تصور نقش برآب شده و رکورد بیشترین مرگ ومیر کرونایی ایران در 17 ماه اخیر به ثبت رسید. این افزایش فوتی ها در مبتلایان کرونا در کشور در نتیجه روزهای پرابتلای کشور است.

تابستان سیاه ایران

با شروع تابستان 1400 همانند سال گذشته روند ابتلا به کرونا در کشور صعودی شده و با خیزی بلند به بی سابقه ترین رکورد های خود در کل تقویم کرونایی رسید. این موج افزایش اما تنها در ابتلا نبوده و به سایر متغیرهای نگران کننده کرونایی نیز سرایت کرده است. در همین رابطه در روز 17 مرداد شاهد 4 رکورد بی سابقه و خطرناک در کل تاریخ کرونایی کشور بوده ایم.

رکورد ابتلای روزانه کرونا در 17 مرداد

در روز 17 مرداد ماه شمار مبتلایان روزانه به کرونا به  39 هزار و 619 نفر رسید. بررسی آماری ابتلای روزانه به این ویروس نشان میدهد در تاریخ کرونایی کشور این بالاترین رکورد روزانه ابتلا به کرونا بوده است.

در مرداد ماه سطح ابتلای روزانه به بیماری کووید-19 از مرز 30 هزار نفر عبور کرده و مرتبه ای جدید در وضعیت قرمز کرونایی کشور را ثبت شده است. طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان 11 روز  از مدت زمان سپری شده از مرداد ماه سال جاری آمارهای ابتلا در این محدوده رقم خورده است.

برای تصویر دقیقتر از وضعیت کرونایی کشور می توان از روند میانگین هفت روزه متغیر ابتلا در کشور بهره جست. طبق محاسبات در هفت روز گذشته به طور متوسط در ایران  روزی 36 هزار و 500 تن به این ویروس مبتلا شده اند که در تاریخ کرونایی ایران بی سابقه بوده است. این افزایش دربیماران موجب حجم گسترده بستری در کشور شده که تا کنون نظیر آن در بیمارستانهای کشور وجود نداشته است.

photo_2021-08-08_16-16-41

روند صعودی بستری روزانه کرونا در کشور

برای بررسی دقیق آمار بستری های کرونایی در کشور مانند ابتلا می توان از روند میانگین هفت روزه آن استفاده کرد. بر این اساس مشاهده می شود در هفت روز گذشته از 10 مرداد تا کنون به طور متوسط روزی 4 هزار و 300 نفر در بیمارستانها بستری شده اند. این میزان از بستری در بخش های ساده بیمارستانها بوده و در کل روندهای میانگین ثبت شده از بستری در کشور بی سابقه بوده است.

به عبارت دیگر تاکنون در تاریخ 17 ماهه شیوع کرونا در کشور بیمارستانها این میزان از هجوم بیماران را مشاهده نکرده بودند. عجیب تر آنجاست که هنوز این وضعیت طبق آمارهای به ثبت رسیده ادامه دارد.

در بخش دیگری از مراکز درمانی بیمارانی بستری هستند که در شرایط وخیم به سر می برند. از جهت خطرناک بودن وضعیت این دسته از مبتلایان صعود و نزول این متغیر از اهمیت به سزایی در تعیین شرایط کرونایی برخوردار است.

photo_2021-08-08_16-16-15

رکورد بیماران بدحال کرونایی در 17 مرداد

تعداد بیماران وخیم کرونا در کشور در این روزها به بالاترین حد روزانه خود در میان آمارهای 17 ماه اخیر رسیده است.  

بنابر آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در کشور 6 هزار و 462 نفر در بخش ویژه بستری هستند. به طور کلی 4 روز است که تعداد بیماران بدحال کرونایی کشور در ایران بالاتر از مرز 6 هزار نفر ثبت شده که در تاریخ کرونایی کشور بی سابقه بوده است.

این افزایش بی سابقه در بیماران بدحال کرونایی از سویی موجب رشد بی سابقه هزینه درمان شده و از سوی دیگر بیمارستانها را با نیاز بیشتری به تجهیزات گرانقیمت درمانی مواجه کرده است.

در کنار این پیامدها شنیده ها حاکی از ظرفیت کم بیمارستانها در خصوص نگهداری از این دسته از بیماران می باشد. این پیامدها به همراه قدرت کشندگی بالای ویروس سرانجام موجب شد تا رکورد مرگ و میر کرونا در کشور شکسته شود.

photo_2021-08-08_16-16-30

رکورد مرگ ومیر کرونایی در 17 مرداد

شمار فوتی های روزانه کرونا در روز 17 مرداد ماه برابر با 542 نفر به ثبت رسیده است. این رقم با اختلاف بیشترین میزان ثبت شده مرگ ومیر کرونایی در تمام روزهای کرونا زده کشور است. پیش از این بیشترین رکورد متغیر سیاه کرونایی درکشور در روز 6 اردیبهشت به ثبت رسیده بود که برابر با 496 بوده است اکنون با 9.3 درصد رشد این رکورد 46 نفر جابجا شده است.

رکورد مرگ ومیر در کشور در کنار ابتلای بی سابقه موجب شد تا امروز به عنوان قرمز ترین و سیاه ترین روز کرونایی کشور تا کنون به ثبت رسیده و پرخطرترین روز این بیماری را رقم زند. آمارهای درج شده نشان از ادامه احتمالی این روند در روزهای آتی دارد.

photo_2021-08-08_16-16-36

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید