نزدیک شدن آمار ابتلای روزانه به 40 هزار نفر

اتفاق بی سابقه در آمارهای کرونایی در ایران +نمودار

کدخبر: ۴۳۰۷۹۵
ابتلا به کرونا در کشور دو رکورد متوالی را به ثبت رساند. این اتفاق دو نتیجه مهم در بر دارد؛ سبقت احتمال پاسخ مثبت تست از مبتلا نبودن در افراد مشکوک و افزایش بی سابقه بستری های روزانه و هجوم پرفشار بیماران به بیمارستان ها.
 اتفاق بی سابقه در آمارهای کرونایی در ایران +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، رکوردزنی در آمارهای کرونایی ایران همچنان ادامه دارد. پس از خیز ابتلا در موج پنجم شاهد ثبت رکورد های بی سابقه‌ای در این بیماری هستیم. متغیرهای نگران کننده ای که بر وخامتشان هر روز افزوده می شود.

در این میان آمار تعداد ابتلا به کرونا، در شاخص های خطرساز کرونا، قرار دارد. افزایش این متغیر با فاصله ای چند روزه منجر به رشد بستری ها و صعود مرگ ومیر این بیماری می شود. 

اکنون طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز  12 مردادماه رکورد دیگری از ابتلا به کرونا در کشور مشاهده می شود که موجب بالاتر بردن دیگر متغیر های نگران کننده کرونایی شده است.

نزدیک شدن ابتلا به روزی 40 هزار نفر

در روز 12 مرداد ماه در ایران 39 هزار و 107 نفر به این بیماری مبتلا شده و ابتلای روزانه به کرونا را به مرز 40 هزار تن نزدیک تر کردند.

این اتفاق سبب شد تا برای چهارمین بار در مرداد ماه رکورد این شاخص در کشور جابجا شود.

با میانگین‌گیری از مجموع آمار سرایت بیماری در هفت روز منتهی به 12 مرداد محاسبه می‌شود به طور متوسط در این بازه روزی 31 هزار و 600 تن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

روند این متوسط در کل تقویم کرونایی ایران نشان میدهد اکنون در قرمزترین روزهای کرونایی کشور قرار داریم.

این در حالی است که با شیب تندی تعداد تستهای روزانه از این بیماری در حال کاهش است.

photo_2021-08-03_16-55-50

رکورد احتمال ابتلا به کرونا در افراد مشکوک

در روز دوازده مرداد ماه 60 هزار و 300 نفر آزمایش کرونا داده اند که پاسخ نزدیک به  40 هزار نفر آنها مثبت بوده است.

به عبارت دیگر در این روز 65 درصد مراجعه کنندگان برای تست با پاسخ مثبت مواجه شده اند.

در صورتی که این متغیر را مانند ابتلا به طور میانگین برآورد کنیم شدت شیوع به صورت متوسط در هفت روز گذشته 51 درصد محاسبه می شود.

این متغیر به شکلی گویای میزان احتمال ابتلا به این بیماری نیز می باشد. به این معنا که اگر شخصی دارای علائم کرونایی بوده و به مراکز درمانی مراجعه کند در این روزها به احتمال بالای 50 درصد به ویروس جهش یافته پاسخش مثبت خواهد بود. در این صورت این ارقام و روند صعودی نسبت ابتلا به تست توصیه می کند در شرایط دارا بودن علائم جدی به آزمایشگاهها جهت اخذ تست مراجعه شود. زیرا احتمال مبتلابودن این دسته بیشتر از مبتلا نبودن آن هاست. ازسویی آگاهی از بیماری در روزهای ابتدایی در جلوگیری از روند آن موثر تر بوده و احتمال مبتلا کردن سایرین به این ویروس را کاهش می دهد.

photo_2021-08-03_16-56-07

نزدیک شدن بستری ها به روزی 5 هزار نفر

در کنار رکورد زنی های متغیر قرمز کرونایی در این روزها روند بستری ها نیز از این بیماری صعودی شده و در دو روز متوالی دو رکورد بی سابقه را به ثبت رسانده است.

در روز گذشته در ایران نزدیک به 4 هزار و 317 نفر در بیمارستانها بستری شدند که در فردای آن با 12 درصد افزایش این رقم به 4 هزار و 838 نفر رسید. به بیان دیگر در این دو روز بیمارستانهای کشور پذیرای تقریبا 9 هزار و 200 نفر مبتلای به کرونا بوده است.

میانگین هفت روزه بستریها در ایران نیز نشان میدهد در هفت روز گذشته به طور متوسط روزی 3 هزار  600  در کشور بستری شده است. این رقم در قله تقویم کرونایی ایستاده و همچنان صعودی است.

photo_2021-08-03_16-56-14

رشد بی سابقه بیماران بدحال کرونا در کشور 

موازی با رشد بستری و ابتلا در کشور بیماران وخیم نیز شتابی بی سابقه گرفته اند. در همین رابطه در روز 12 مرداد ماه تعداد بیماران بدحال کرونایی کشور به 5 هزار و 793 تن رسیده که به نسبت روز گذشته 3.3 درصد افزایش پیدا کرده است. مقایسه این آمار با روزهای قبل نشان می‌دهد رشد روزانه بیش از 3 درصدی بیماران وخیم در یکسال گذشته بی سابقه بوده است.

photo_2021-08-03_16-56-11

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید