تاثیر ویروس کرونا بر بینایی کودکان

کدخبر: ۴۳۲۲۹۵
اقتصادنیوز : یک مطالعه جدید نشان داده است که حضور کودکان در خانه به دلیل محدودیت‌های کرونایی، باعث افزایش موارد نزدیک بینی در آنها شده است.
تاثیر ویروس کرونا بر بینایی کودکان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محققان اعلام کرده اند که گذراندن زمان بیشتر در داخل خانه و سرگرمی با صفحه‌های هوشمند مانند موبایل به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا، ممکن است باعث افزایش میزان نزدیک بینی در کودکان شود.

مطالعه‌ای که روی دو گروه از کودکان بین شش تا هشت سال در هنگ کنگ انجام شد، نشان داد که نزدیک بینی در کودکان در سال ۲۰۲۰ سه برابر افزایش یافته است.

دکتر جیسون یام از دانشگاه چینی هنگ کنگ و یکی از نویسندگان این مطالعه جدید گفت: خواندن، نوشتن یا تماشای نزدیک تلویزیون یک عامل خطر برای نزدیک بینی است، در حالی که ثابت شده است افزایش زمان حضور در خارج از منزل به عنوان یک نقش مفید و پیشگیرانه شناخته می‌شود.

نتایج این تحقیق نشان داده است که نزدیک بینی در گروه (بعد از کرونا) ۳۰ درصد و در گروه (قبل از کووید) ۱۲ درصد است، که نشان دهنده افزایش ۲.۵ برابری میزان نزدیک بینی در طول همه گیری است.

این مطالعه همچنین تغییرات چشمگیری را در زمان گذراندن کودکان در خارج از خانه نشان داده است که از حدود ۷۵ دقیقه در روز در دوره قبل از کرونا به ۲۴ دقیقه پس از اعمال محدودیت‌های کرونا کاهش یافته است.

در همان دوره، استفاده از صفحه نمایش توسط کودکان از چیزی کمتر از ۳.۵ ساعت در روز به حدود ۸ ساعت در روز افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید