فشار بی سابقه کرونایی به کادر درمان؛

رتبه هشدارآمیز ایران در مرگ و میر کرونا +نمودار

کدخبر: ۴۳۲۴۶۳
شدت مرگ ومیر کرونا در این روزها سبب شده تا ایران در میان آمارهای جهانی روزانه در شاخص فوتی های کرونا مرتبه سوم را داشته باشد. این افزایش در متغیرهای بیمارستانی مانند بستری ها و بیماران بدحال نیز از سوی دیگر، نمایانگر بیشینه فشار بر کادر درمان در تقویم کرونایی ایران بوده است.
رتبه هشدارآمیز ایران در مرگ و میر کرونا +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، ایران در سال 1400  شاهد موج ها و خیزهای بی سابقه در آمارهای کرونایی بوده است. دراین میان بیشترین خیز ثبت شده در 4 ماه و 19 روز سپری شده از سال جاری در حوزه ابتلا به کرونا بوده و این افزایش به سایر متغیرهای کرونایی نیز رسوخ کرده است.

مرگ ومیر بیش از 500 نفر و بستری نزدیک به مرز 5 هزار نفر در بیمارستان های کشور، نشاندهنده وضع وخیم تر این آمارها در مقایسه با دو سال خود بوده است.

کرونا

رکورد میانگین هفت روزه بستری های روزانه کرونا

در روز 19 مرداد ماه بنابر آمار وزارت بهداشت و درمان 39 هزار و 139 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که نسبت به روز قبل اندکی کاهش پیدا کرده است. از این میزان 4 هزار و 636 نفر در بیمارستانها بستری شده اند که درمقایسه با روزهای قبل حد وخیمی به شمار می آید.

روند میانگین هفت روزه این متغیر نشان میدهد به طور میانگین در هفت روز گذشته روزی 4 هزار و 383 نفر در بیمارستانها بستری شده اند.

این رقم در تقویم کرونایی ایران بالاترین رکورد بوده است. به عبارت دیگر هیچگاه در تقویم کرونایی ایران میانگین بستری های روزانه کرونایی در ایران تا این سطح نبوده و همواره پایین تر از این رقم به ثبت رسیده است.

افزایش میزان بستری های روزانه کرونایی همگام با رشد بیماران بدحال بوده و رکوردهای بی سابقه ای از این متغیر را در این روزها ثبت کرده است.

در همین رابطه تعداد بیماران وخیم کرونا در روز 19 مرداد ماه برابر با 6 هزار و 749 نفر بوده که نسبت به روز قبل 2.8 درصد افزایش داشته است. این میزان بالاترین حد روزانه بیماران بدحال کرونایی در کل کشور بوده است.

این میزان از افزایش در آمارهای بیمارستانی کرونا درمقایسه با روزهای دیگر نشان از فشار بی سابقه به کادر درمان از ابتدای سال 99 تا کنون را داشته است. فشاری که در این روزها همواره در حال بیشتر شدن است.

کرونا

رکوردزنی بیماران تحت درمان کرونا

مجموع مبتلایان کرونایی در ایران تا روز 19 مرداد ماه سال جاری معادل با 4 میلیون و 238 هزار و 676 نفر بوده است. از این میزان تا کنون 95 هزار و 111 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این بیماری از دست داده و 3 میلیون و 591 هزارو 313 بهبود پیدا کرده اند.

اختلاف مبتلایان به کرونا از مجموع فوتی ها و بهبودی های تجمعی در هر روز نشان دهنده بیماران تحت درمان (active case) در آن روز است. محاسبات نشان میدهد در نوزدهمین روز از دومین فصل تابستان 552 هزار و 252 نفر تحت درمان بوده و رکورد بیشترین میزان این متغیر را در کل تقویم کرونایی ایران داشته است.

مقایسه آمار این روز با روزهای قبل نشان میدهد تعداد کل بیماران در هر روز در مسیر افزایشی قرار داشته و همچنان ادامه دارد.

این شاخص به شکلی نمایانگر بیمارانی است که یا در بیمارستانها بستری هستند یا در منازل تحت قرنطینه قرار دارند. افزایش این متغیر نشاندهنده افزایش نیازمندی به تجهیزات درمانی و داروهای مبارزه با کرونا درکشور است.

کرونا

مرگ ومیر بالاتر از 500 نفر برای سومین روز متوالی

شمار فوتی های کرونایی در ایران در روز 19 مرداد ماه برابر با 501 نفر بوده است. این سومین روزی است که طبق آمار وزارت بهداشت و درمان شمار جانباختگان این بیماری در کشور بالاتر از مرز 500 نفر به ثبت میرسد. 

بررسی روند مرگ ومیر از زاویه ای دیگر نشان می دهد در مسیر ازدیاد فوتی ها در این روز ها قرار گرفته ایم.

رشد تجمعی مرگ ومیر در ایران در روز 19 مردادماه برابر با 0.54 درصد بوده که از 104 روز پیش تاکنون کم سابقه بوده است.

به عبارت دیگر رفتار رشد تجمعی این متغیر در ایران نشان می دهد سرعت افزایش در آمارهای تجمعی مرگو میر در حال پیش روی است.

مرگ ومیرثبت شده ازاین بیماری در ایران در مقایسه با کشورهای جهان نموددیگری از وضع وخیم مرگ ومیر این بیماری درایران در مقایسه با سایر ملل دنیاست.

طبق آمارهای جهانی از بیماری کرونا، ایران جایگاه سوم را در شمار فوتی های روزانه کرونایی در این روزها داشته است. در روز هجدهم مرداد ماه ایران با ثبت 588 فوتی در رده سوم مرگ ومیر درآمارهای جهانی قرار گرفته و کشورهای اندونزی و روسیه نیز در رده های اول و دوم قرار داشته اند. در روز گذشته در روسیه 769 نفر و در اندونزی هزار و 475 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید