روزهای سیاه کرونا در ایران تمام نمی شود

مبتلایان به کرونا در ایران، دومین رکورد روزانه جهان

کدخبر: ۴۳۲۱۸۹
ابتلای روزانه به کرونا در روز های اخیر در رده دوم آمارهای جهانی قرار گرفته است. درهمین راستا ابتلا از مرز 40 هزار نفر عبور کرده و از این میان بیش از 5 هزار نفر در بیمارستانها بستری شده اند. رکوردزنی های پی در پی متغیرهای نگران کننده سیاه ترین روزهای کرونایی در کشور را به ثبت رساند.
مبتلایان به کرونا در ایران، دومین رکورد روزانه جهان

به گزارش اقتصادنیوز، در ابتدای تابستان شیوع بیماری کرونا در کشور روندی صعودی گرفت و رفته رفته رنگ قرمز وضعیت کرونایی کشور را بدل به رنگ سیاه کرد.

آمارهای خطرناک دو خیز کرونا

زمانی که متغیر ابتلا و بستری در کشور ارتقا یافته و سیری صعودی می گیرد وضعیت رشد بیماری در کشور وخیم تر از قبل شده و آژیر قرمز این بیماری به صدا در می آید.

در همین رابطه در 4 ماه گذشته از سال جاری در ایران دو موج از بیماری کرونا در کشور به پا خاسته است. موجهای چهارم و پنجم. در این دو خیز جدید از بیماری کرونا رکوردهای بی سابقه ای از ابتلا و مرگ ومیر به ثبت رسیده که از تمام آمارهای خطرناک سال قبل بالاتر بوده است.

افزایش بی رویه ابتلا در نهایت منجر به رشد متغیرهای نگران کننده این بیماری در کشور شده و احتمال مرگ ومیر بیماری را بالاتر می برد.

در همین رابطه در 2 روز متوالی هفدهم و هجدهم مرداد ماه در کشور دو رکورد پی در پی در ایران به ثبت رسیده و این دو روز را قرمز ترین و سیاه ترین روزهای کرونایی کشور در تاریخ شیوع این بیماری کرده است.

کرونا

دو رکورد پی در پی در ابتلا به کرونا

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در روز 18 مردادماه از مرز 40 هزار نفر عبور کرده و بیشترین سطح ابتلا به این ویروس را در روزهای کرونا زده کشور به ثبت رساند.

پیش از این رکورد پر ابتلاترین روز کرونایی در 17 مرداد با هزار و 189 نفر کمتر رقم خورده بود. در این روز شمار مبتلایان روزانه با 3 درصد افزایش به 40 هزار و 808 نفر رسید.

کرونا

رکورد بستری روزانه کرونایی در 18 مرداد

هر روزه وزارت بهداشت و درمان آماری را ازتعداد بستری های روزانه کرونایی در کشور اعلام میکند. طبق روند این آمارها در روز 18 مرداد ماه شمار بستری های روزانه کرونایی در ایران از مرز 5 هزار نفر عبور کرده است. این بیشترین میزان این متغیر بیمارستانی کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون بوده است.

این میزان افزایش در بستری روزانه در ایران همگام با رشد روز افزون بیماران بدحال کرونایی بوده است. این متغیر 5 روز است که بالاتر از 6 هزار نفر به ثبت می رسد. اکنون در 18 مرداد ماه 6 هزار و 561 نفر در بخش ویژه بیمارستانها بستری هستند.

کرونا

به عبارت دیگر مقایسه مجموع آمارهای بستری در بخش ساده و بدحال نشان میدهد حجم فشار به کادر در مان در مقایسه با روزهای دیگر بسیار بالاتر است.

هجوم بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستانها در کشور موجب هزینه بر تر شدن و افزایش استهلاک در تجهیزات درمانی می شود. این افزایش بی مهابا در میزان ابتلا و بستری در کشور در نهایت موجب رکوردزنی مرگ ومیر کرونایی در کشور شد.

کرونا

رکوردزنی مرگ ومیر کرونایی در 18 مرداد

شمار فوتی های کرونایی در کشور در روز 18 مرداد ماه برابر با 588 تن بود. دو روز است تعداد فوتی های کرونایی در کشور بالاتر از حد 500 نفر رقم می خورد. بررسی روند ها نشان میدهد این بیشترین آمار مرگ ومیر در کل تاریخ کرونایی کشور از ابتدا تاکنون بوده است. به عبارت دیگیر رکوردزنی های بی سابقه در آمار فوتی ها موجب شد تا روزهای اخیر سیاه ترین روزهای کرونا زده کشور از ابتدا تا کنون باشد.

در مقایسه آمارهای روزانه  17 مرداد ماه با کشور های دیگر مشاهده می شود، در میان آمارهای جهانی ایران قرمزترین وضعیت خود را در روزهای اخیر ثبت کرده است.

کرونا

رتبه دوم ابتلا به کرونای ایران در جهان

شمار ابتلای روزانه ایران در روز گذشته دومین رکورد را در میان کشور های جهان داشته است. رتبه اول را کشور آمریکا با ثبت 104 هزار و 401 نفر و رتبه سوم ابتلای روزانه در کشور هندوستان رخ داده که برابر با 36 هزار و 35 نفر بوده است.  

رتبه چهارم ابتلا در جهان نیز با 27 هزار و 429 در بریتانیا اتفاق افتاد.

مقایسه مرگ ومیر روزانه کرونا در جهان نیز نشان میدهد اندونزی با هزار و 500 نفر و روسیه با 787 نفر رتبه های اول تا دوم را در اختیار داشته و ایران سومین رکورد این متغیر سیاه را در میان سایر کشورها به ثبت رسانده است.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید