در پی حمله به نفتکش «مرسر استریت»؛

آمریکا بار دیگر ایران را متهم کرد!

کدخبر: ۴۳۲۵۱۰
معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا مدعی شد حمله به نفتکش صهیونیستی بوسیله پهپاد‌های ساخت ایران صورت گرفته است.
آمریکا بار دیگر ایران را متهم کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعا‌های مقامات آمریکایی گفت حمله به نفتکش «مرسر استریت» با پهپاد‌های ایرانی صورت گرفته است.

او مدعی شد: حمله به مرسر استریت از یمن و با پهپاد‌های ساخت ایران انجام شده است. وی در ادامه ادعا‌های خود تصریح کرد: در زمان جریان توافق هسته‌ای ما شاهد چنین تعداد حملاتی به نیروهایمان در عراق نبودیم.

او در ادامه اظهارات ادعایی خود گفت: روسیه و چین ایران را بر برداشتن گام‌هایی به منظور تحقق امنیت و ثبات در منطقه تشویق نمی‌کنند.

پیشتر نیز جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار همین ادعا‌ها گفت: همه شواهد به وضوح حاکی از دست داشتن ایران در حمله به کشتی مرسر استریت است. این اقدامات یکجانبه نقض قوانین بین المللی و تهدید صلح است و باید متوقف شود.

او افزود: باید از دریانوردی بر اساس قوانین بین المللی حفاظت کرد و از همه دعوت می‌کنیم نقش سازنده‌ای برای حفظ ثبات منطقه‌ای ایفا کنند.

جمعه گذشته نفتکش رژیم صهیونیستی با نام «مرسر استریت» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت. پس از آن اتهامات بی‌اساسی بدون ارائه شواهد درباره کشورمان مطرح شد.

در پی حمله به این نفتکش یک کاپیتان رومانیایی و خدمه انگلیسی آن کشته شدند. ساعاتی پس از این حادثه، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در پشت صحنه این حمله حضور داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید