گفتگوی رئیس پنتاگون با فرمانده ارتش پاکستان درباره افغانستان

کدخبر: ۴۳۲۵۲۱
وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان پیرامون همکاری‌های دفاعی دو کشور، تحولات امنیتی منطقه به ویژه اوضاع افغانستان گفت‌وگو کرد.
گفتگوی  رئیس پنتاگون با فرمانده ارتش پاکستان درباره افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، رسانه‌های پاکستانی سه‌شنبه شب اعلام کردند: «لوید آستین» در گفت‌وگوی تلفنی با ژنرال «قمر جاوید باجوا» مدعی خواسته واشنگتن برای بهبودی روابط با اسلام‌آباد شد.

دو طرف تازه‌ترین تحولات افغانستان را نیز مورد بررسی قرار دادند، جایی که خروج غیرمسئولانه آمریکا و ناتو موج تازه بحران و نابسامانی را در این کشور همسایه رقم شده و این وضعیت موجب نگرانی عمیق همسایگان افغانستان از جمله پاکستان شده است.

پنتاگون اعلام کرد: لوید آستین بر تمایل ایالات متحده برای بهبود روابط با پاکستان به منظور دستیابی به منافع مشترک در منطقه تاکید کرد.

تشدید بحران افغانستان و خواسته پاکستان برای خروج مسوولانه آمریکا بار دیگر اختلافات واشنگتن و اسلام‌آباد را پررنگ‌تر کرده و طرف پاکستانی با اشاره تلویحی به آمریکا خواسته است که دیگران نباید پاکستان را دلیل ناکامی خود در افغانستان بدانند.

«معید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان در جریان سفر اخیر خود به واشنگتن هرچند از توافق با همتای آمریکایی برای حرکت رو به جلو و ترمیم روابط سخن گفت، اما بی‌توجهی دولت بایدن به اسلام‌آباد و عدم تمایل بایدن به برقراری حتی یک تماس تلفنی با نخست وزیر پاکستان باعث شده تا دولت این کشور برای آمریکا خط و نشان تازه‌ای بکشد.

مشاور امنیت ملی دولت عمران‌خان خطاب به دولت آمریکا هشدار داد که در صورت تداوم نادیده گرفتن شدن اسلام‌آباد از سوی دولت بایدن، ما گزینه‌های روی میز داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید