یک ویروس مرگ‌بار دیگر شناسایی شد+جزئیات

کدخبر: ۴۳۲۶۶۲
کمتر از دو ماه پس از اعلام پایان همه‌گیری ابولا در گینه، سازمان جهانی بهداشت از شناسایی ویروس مرگ‌بار دیگری به نام ماربورگ در غرب آفریقا خبر می‌دهد.
 یک ویروس مرگ‌بار دیگر شناسایی شد+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، گینه روز دوشنبه گذشته در استان گکدو _ Guéckédou واقع در جنوب این کشور  غرب آفریقا نخستین مورد ابتلا به تب همراه با خونریزی ماربورگ را گزارش کرد. 

به گفته سوری کِیرا _ Sory Keira سخنگوی آژانس  امنیت ملی  بهداشت گینه، نتیجه آزمایش‌ها پس از آنکه نمونه‌ها به موسسه پاستور در سنگال در هفته گذشته ارسال شد، مثبت از آب درآمد. 

موئتی ماتشیدیسو  Matshidiso Moeti  مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آفریقا در بیانیه‌ای، هوشیاری و اقدام‌های سریع تحقیقاتی کارکنان بهداشتی گینه را ستود و تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع سریع  ویروس  ماربورگ، باید آن را هم‌اینک متوقف کرد. 

نام ویروس ماربورگ از شهر آلمانی که ابتدا در آن پدیدار شد، گرفته شده است؛ این بیماری توسط خفاش‌های میوه‌خوار و از راه تماس مستقیم با مایعات و ترشحات  بدن انسان  و  حیوان  نظیر خون، بزاق، قطرات تنفسی، ادرار و مدفوع و نیز تماس با اشیاء آلوده منتقل می‌شود. 

ماربورگ نوعی بیماری ویروسی نادر و خطرناک است که سبب تب و خونریزی داخلی در بیمار می‌شود. این بیماری که ویروس ‌آن بسیار شبیه ویروس ابولاست نخستین بار در دههٔ ۱۹۶۰ در شهرهای ماربورگ و فرانکفورت  آلمان  شناسایی و نامگذاری شد.

این بیماری در ابتدا به طور ناگهانی، با تب بالا، سردرد شدید و ناراحتی احتمالی همراه است که میزان  مرگ  و میر ناشی از آن، بسته به نوع ویروس و مدیریت موارد ابتلا که پیشتر در اروپا ظاهر شده،  بین ۲۴ تا ۸۸ درصد متغیر بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید