علائم شایع کرونا ویروس در کودکان

کدخبر: ۴۳۲۷۳۹
اقتصادنیوز : به گفته محققان کودکانی که به کرونا مبتلا می شوند علائمی مانند خستگی ،سردرد و... دارند.
علائم شایع کرونا ویروس در کودکان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سیمرغ ،پژوهشگران بریتانیایی که نتایج تحقیقات‌شان درباره کودکان مبتلا به بیماری "کووید ۱۹" را در مجله " The Lancet Child and Adolescent Health" منتشر کرده‌اند می‌گویند، به طور متوسط این بیماران سه علامت شایع خستگی، سردرد و از دست دادن حس چشایی و بویایی را نشان می‌دهند.

به گفته آنان، به‌ندرت اتفاق افتاده است که کودکان چهار هفته بعد از ابتلا، علامتی از خود بروز دهند.  تنها ۴/۴  درصد کودکان بعد از چهار هفته باز هم علایمی از این بیماری نشان داده‌اند و این رقم بعد از هشت هفته ظهور علایم به کمتر  از ۲ درصد رسیده است.

این پژوهش که از جمله در دانشگاه "کینگز لندن" انجام شد تا پایان فوریه سال جاری ادامه داشت. به همین دلیل مشخص نیست که آیا می‌توان این تحقیقات را به جهش‌های جدید از جمله  دلتا تعمیم داد یا خیر.

در این مطالعات داده‌های دوره بیماری "کووید ۱۹"  هزار و ۷۳۴ کودک بین ۵ تا ۱۷ سال  بررسی شد که تست کرونایشان مثبت بوده است و از خود علایمی نشان داده‌‌اند. محققان در این گزارش نقطه‌ ضعف تحقیقاتشان را بیان کرده اند و می‌گویند، آمار خود را از والدین یا پرستاران این کودکان دریافت کرده‌اند و خود به‌طور مستقل قادر به بررسی یا مقایسه این داده‌ها نبوده‌اند. بنابراین، در این پژوهش ارزیابی والدین نقش مهمی ایفا می‌کند و این نوع آمارگیری می‌تواند بخشی از درستی و صحت این تحقیق را زیر سوال ببرد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید