نظام الدین موسوی: زیر گرفتن زنان در ارومیه مشکوک است، راننده احتمالا اجیر شده است

کدخبر: ۴۳۲۸۹۲
سخنگوی هیات رئیسه مجلس به زیر گرفتن دو زن در ارومیه توسط فردی با ماشین با ادعای امر به معروف و نهی از منکر واکنش نشان داد و گفت: تعرض به یک انسان به بهانه امر به معروف و نهی از منکر نه یک اشتباه بلکه یک فریب است.
 نظام الدین موسوی: زیر گرفتن زنان در ارومیه مشکوک است، راننده احتمالا اجیر شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیر گرفتن دو زن در ارومیه توسط فردی با ماشین با ادعای امر به معروف و نهی از منکر گفت: ادعای اینکه به اسم امر به معروف ‌و نهی از منکر این اقدام انجام شده است ادعای دقیقی نیست در دادگاه و محکمه ای ثابت نشده است که این اقدام در راستای امر به معروف و نهی از منکر بوده است امر به معروف و نهی از منکر شرایط و ویژگی های خاص خودش را دارد اولین شرط در رساله همه مراجع تقلید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اطمینان به تاثیر است یعنی بدانید فردی را که می خواهید امر به معروف و نهی از منکر کنید این امر در وی تاثیرگذار است شرایط امر به معروف و نهی از منکر مشخص است .

سید نظام الدین موسوی اظهار کرد: تعرض به یک انسان به بهانه امر به معروف و نهی از منکر نه یک اشتباه بلکه یک فریب است کسی که مدعی امر به معروف است اجازه ندارد برخلاف حکم فقیه یا مجتهد به کسی تعرض کند .

نماینده مردم تهران افزود: نظام اسلامی قوانینی دارد و کسی نمی تواند سرخود این کارها را انجام دهد حتی اگر نظام هم نظام اسلامی نباشد مطابق قواعد فقهی مصرح در رساله مراجع تقلید امر به معروف مراحلی دارد و لذا کسی که این ادعا را کرده است دروغ گفته است ممکن است مسائل دیگر باشد و برای اینکه از مسائل دیگر فرار کند امر به معروف ‌و نهی از منکر را بهانه کرده است .

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چندسال قبل هم‌ به همین بهانه در اصفهان به صورت زن دیگری اسید پاشیدند و عاملین هیچگاه دستگیر نشدند، آیا بروز این حوادث باعث افزایش خشونت علیه زنان در جامعه نمی شود، گفت: دستگاه قضایی باید با سرعت به پرونده حادثه ارومیه رسیدگی کند و با خاطیان برخورد کند چرا که ما این موضوعات را مشکوک می دانیم. کسی که متدین و متشرع است باید طبق دستورات اسلام که یا در قانون نظام اسلامی آمده است و یا در رساله مراجع تقلید به آن پرداخته شده است عمل کند. طبق قانون اگر کسی جرمی مرتکب شد و عملی خارج از قواعد قانونی و حقوقی نظام اسلامی انجام داد باید دادگاه برود و دادگاه با وی برخورد کند دادگاه هر حکمی برای وی صادر کرد قابل اعمال است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کجای اسلام و رساله مراجع اینگونه احکامی وجود دارد معلوم است که اینگونه رفتارها یا دروغ یا فریب و شاید هم توطئه باشد چه بسا افرادی اجیر شده باشند که این کار را انجام دهند . حتما باید محاکم قضایی با موارد اینچنینی مطابق قانون برخورد کنند و دستگاه های امنیتی نیز عقبه اینها را دربیاورند احتمال دارد این افراد از جایی تحریک شده باشند وگرنه هیچ فرد متدین و متشرعی طبق هیچ قاعده ای حق ندارد چنین کاری را علیه انسان دیگری انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید