علم الهدی: امر به معروف به کشورداری کمک می‌کند

کدخبر: ۳۸۰۷۳۰
اقتصادنیوز : امام جمعه مشهد گفت: امر به معروف و نهی از منکر جریان موثری است که کمک بسیار به کشورداری می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، وی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با تاکید بر نقش موثر این ستاد افزود: یکی از ارکان اسلام امر به معروف و نهی از منکر است که عظمت اسلام در اجرای این امر در نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید مراقب این عظمت الهی باشیم.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش داده شود تا به طور صحیح در جامعه انجام شود. غیر از ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش عمومی در تمام ادارات و نهادها هم در این زمینه صورت بگیرد و باید نیروهایی را تربیت کنیم که در آموزش امر به معروف و نهی از منکر پیشرو باشند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه یکی از محل‌های آموزشی که می‌تواند برای عموم موثر باشد، فرهنگسراها هستند گفت: فرهنگسراها با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند آموزش عمومی را انجام دهند.

وی با تاکید بر اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر افزود: یکی از امور لازم برای آموزش، برنامه نویسی محتواهای امر به معروف و نهی از منکر است که باید توسط این ستاد صورت گیرد.

 علم الهدی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر جای اجرا نیست بلکه باید برنامه نویسی کرده و به نهادها و دستگاههای اجرایی ابلاغ ‌کند. باید برای تهیه محتوای صحیح فرهنگی بودجه‌ای در نظر گرفته شود تا کار به روی زمین نماند و کار فرهنگی درست و موثر انجام شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید