حالت های نگران کننده ویروس کرونا در افراد زیر 50 سال

کدخبر: ۴۳۲۹۹۷
ویروس کرونا در افراد زیر 50 سالی که واکسن نزده اند در حال نشان دادن علائم وخیم تری است.
حالت های نگران کننده ویروس کرونا در افراد زیر 50 سال

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از نیویورک تایمز، پزشکان فعال در بیمارستان‌های آمریکا می‌گویند که ویروس کرونا حالت‌های نگران کننده جدیدی بروز داده است که بسیاری از این موارد در افراد زیر ۵۰ سال است و وضعیت آن‌ها در مقایسه با مواردی که سال گذشته به بیمارستان‌ها آمده بودند به سرعت رو به وخامت می‌رود.

پزشکان می‌گویند که بسیاری از بیماران بیست و سی ساله که قبلاً واکسن ضد این بیماری را دریافت نکرده اند "به نظر می‌رسد حالت آن‌ها نسبت به افرادی جوانی که در طول یک سال گذشته مبتلا شده اند، بدتر و سرعت ابتلای آن‌ها بیشتر است.

بسیاری از پزشکان مشکوک هستند که جهش "دلتا" که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از عفونت‌های جدید را در سراسر این کشور تشکیل می‌دهد، ممکن است در این حالت نقش داشته باشد.

مطالعات نشان می‌دهد که این گونه جهش یافته ممکن است باعث بیماری شدید شود، اما داده‌های تأیید شده‌ای به ویژه در بزرگسالان جوان وجود ندارد.

برخی از کارشناسان معتقدند که دلیل شیوع موارد جدید در افراد زیر ۵۰ سال، میزان پایین واکسیناسیون در این گروه است.

بر اساس آمار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، بیش از ۸۰ درصد آمریکاییان بین ۶۵ تا ۷۴ سال واکسینه شده اند، در حالی که کمتر از نیمی از این افراد در سنین ۱۸ تا ۳۹ سال هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که واکسن‌های فعلی در برابر علائم شدید و مرگ ناشی از هر گونه ویروس، از جمله دلتا موثر هستند.

اکثریت قریب به اتفاق (۹۷ درصد) از افرادی که به دلیل عفونت در بیمارستان بستری شده اند از جمله افرادی بودند که واکسن دریافت نکرده بودند.

کام پترسون رئیس دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس، به نیویورک تایمز گفت که میانگین سن بیماران بستری در مرکز درمانی این دانشگاه، در زمستان گذشته، ۶۰ سال بود، اما در حال حاضر میانگین ۴۰ سال است. او انتظار دارد که افراد جوانتر و سالمتر مستعد ابتلا به جهش "دلتا" هستند.

او می‌گوید اولین مورد جهش "دلتا" در یک می در بیمارستان شناسایی شد و تا ۱۷ ژوئن تقریباً همه عفونت‌ها ناشی از آن بود. تحولی که ما نسبت به بیماران مشاهده کردیم تقریباً با ظهور دلتا در آرکانزاس همزمان شد.

نگرانی‌ها در مورد ویروس اخیراً دوباره ظاهر شده است؛ تحقیقات نشان می‌دهد که نوع رایج "دلتا" ممکن است بتواند حتی در افراد کاملاً واکسینه شده نیز گسترش یابد.

آخرین آمار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که موارد کووید -۱۹ در هفته منتهی به ۳۰ ژوئیه نسبت به هفته قبل آن، ۶۴.۱ درصد افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید