قطع برق بزرگترین مرکز درمانی کرونا در مازنداران

کدخبر: ۴۳۳۰۰۰
قطع برق سه ساعت بیمارستان امام خمینی(ره) ساری که این روزها به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونایی تبدیل شده موجی از نگرانی را بین مردم و افرادی که بیمار مبتلا به کرونا داشتند ایجاد کرده است.
قطع برق بزرگترین مرکز درمانی کرونا در مازنداران

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری درباره قطعی سه ساعت برق این بیمارستان امام خمینی که گفته می‌شود، مشکلاتی را برای بیماران بستری کرونایی این مرکز که نیاز به اکسیژن داشت ایجاد کرده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و اگر به صورت کارشناسی این مباحث بررسی شود مورد تایید قرار نمی‌گیرد و به کما رفتن بیماران به دلیل افت اکسیژن غیرعلمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قطع برق منازل به دلیل مشکلاتی که در تولید وجود دارد با وجود مشکلات و سختی‌های فراوانی که برای مردم ایجاد شده تا حدودی مورد پذیرش قرار گرفته است.

قطعی برق با برنامه مورد پذیرش قرار گرفته اما حجم گلایه‌های این روزهای مردم مربوط به قطعی برق بدون برنامه هست.

از همه نگران‌ کننده‌تر قطعی برق مراکز درمانی است که این روزها بخشی اعظمی از تخت‌ها به بیماران بد حال کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

قطع برق  سه ساعت بیمارستان امام خمینی(ره) ساری که این روزها به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونایی تبدیل شده موجی از نگرانی را بین مردم و افرادی که بیمار مبتلا به کرونا داشتند ایجاد کرده است.

فارس می گوید:یکی از خانواده‌های بیمار طی تماسی با خبرنگارش اعلام کرده بیمار تحت درمانش به دلیل قطعی برق و مشکلاتی که برای تامین اکسیژن داشته در حال حاضر هوشیاری مناسبی ندارد.

در همین ارتباط دکتر غفاری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اظهار کرد: برق بیمارستان امام خمینی(ره) ساری از دو خیابان رازی و امیر مازندرانی دریافت می‌شود.

وی با اعلام اینکه این موضوع مربوط به دو شب گذشته است، افزود: برق خیابان رازی قطع شده و به دلیل فشار مضاعف سیستم برق خیابان امیر مازندرانی دچار مشکل شده بود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری،اضافه کرد: به دلیل قطعی مکرر، برق ژانراتور با تاخیر وارد سیستم‌های توزیع بیمارستان شد، پس از اتصال برق از طریق ژانراتور، تعدادی از دستگاه‌ها برای شروع به کار مجدد با تاخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده که اکسیژن سازها با تاخیر راه‌اندازی شود.

غفاری ادامه داد: اکسیژن‌سازها برای راه‌اندازی مجدد حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد و همه این موضوعات باعث افت اکسیژن در یک مقطع زمانی شده، ذکر این نکته هم ضروری است که به دلیل در اختیار داشتن تانک ۱۰ تنی اکسیژن و اینکه اکسیژن این تانک در اختیار بوده افت اکسیژن موقت در بیمارستان ایجاد شده که تلاش کردیم با تانک اکسیژن کمی و کسری‌ها جبران شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از  همراهان بیمار مدعی هستند که به دلیل افت اکسیژن مشکلات جدی برای بیماران‌شان به وجود آمده، گفت: این موضوع صحت ندارد و اگر به صورت کارشناسی این مباحث بررسی شود مورد تایید قرار نمی‌گیرد و به کما رفتن بیماران به دلیل افت اکسیژن غیرعلمی است.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری در پاسخ به این سوال که آیا قطع اکسیژن و برق سه ساعت بوده، افزود: نه ـ کل پروسه قطع برق شهر دو ساعت بوده است.

غفاری در عین حال با گلایه‌مندی از قطع برق بیمارستان، گفت: با وجود اینکه در جلسات به ما اعلام می‌شود که قطعی برق در بیمارستان نداریم اما ما شاهد هستیم که چندین بار قطع شده است و توجیه آنها این است که ما چون از دو ورودی برق دریافت می‌کنیم به خودشان اجازه می‌دهند که برق مجموعه ما را قطع کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما معتقد هستید که در این پروسه بیماری آسیب ندیده است، افزود: بنده نمی‌گویم که بیماران دچار مشکل نشده‌اند، قطع به یقین شرایط تامین اکسیژن در شرایطی که چهار اکسیژن‌ساز با یک تانک کار می‌کند با زمانی که چهار اکسیژن‌ساز از مدار خارج می‌شود، حتما متفاوت است.

غفاری اضافه کرد: مشکل ایجاد شده، با قطع برق دستگاه اکسیژن که در دقیقه ۶۰۰ لیتر تولید می‌کرد از مدار خارج شده در این پروسه زمانی نزدیک به ۲ هزار لیتر کمبود اکسیژن مواجه شدیم تا دوباره دستگاه شروع به کار کند نزدیک ۳۰ تا یک ساعت زمان برده است در طول این مدت تنها تانک اکسیژن فعال بوده، مصرف ما بالای ۳ هزار ۵۰۰ لیتر در دقیقه است،قطع به یقین مشکلاتی ایجاد می‌کند اما اینکه باعث مرگ و میر شده باشد قابل قبول نیست به این دلیل که در تمام آی سی‌یو‌ها و تخت‌های که مریض بد حال بستری هستند به ازای هر مریض یک کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن داریم.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری، ادامه داد: در این ساعت شب تا پرسنل تاسیسات بیمارستان نسبت به اتصال مجدد اقدام کنند قطع به یقین زمان می‌برد اما اینکه مریض به دلیل قطع اکسیژن دچار مشکل شده حرف درستی نیست.

وی اضافه کرد: در شب‌های که برق ما مشکل نداشت ۱۳ فوتی داشتیم اما در آن شب پنج نفر فوتی داشتیم، در حال حاضر ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان تحت درمان قرار دارند و نمی‌شود همه مشکلات را به قطعی برق ارتباط داد.

به گزارش فارس، دو روز گذشته علی بابایی کارنامی نسبت به قطعی برق در استان مازندران گلایه کرده است، نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی قطعی برق را عامل قتل عام مردم مازندران اعلام کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید