پیام های حمله راکتی «حزب‌الله» به اسرائیل

کدخبر: ۴۳۳۰۰۶
اقدامات کوچک رژیم صهیونیستی نمی‌تواند قدرت محاسبه‌گری حزب‌الله لبنان را سلب کند و این رژیم با بحران‌های عدیده‌ای مواجه است
پیام های حمله راکتی «حزب‌الله» به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در مهر نوشت: وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی بسیار شکننده است زیرا در طول دو سال چهار مرتبه انتخابات کنیست برگزار شد. نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی با اختلاف یک رأی برای ۲ سال به نخست وزیری رسید و پس از این مدت باید کابینه را به رقیب سیاسی خود تحویل دهد.

بنابراین، وضعیت شکننده سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی، مهاجرت معکوس، مشکلات فراوانی که در حال حاضر ساکنان سرزمین‌های اشغالی با آن رو به رو هستند، فضای ضد اسرائیلی که در جنگ ۱۲ روزه در ۵ قاره جهان دیده شد و نیز همراهی جوانان جهان اسلام که در همین جنگ ۱۲ روزه یک نماد قابل توجه پیدا کرد، می‌تواند تصویری روشن از وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی برای ما ترسیم کند.

بر این اساس، نخست وزیر تازه کار رژیم صهیونیستی با شرایط بسیار نامناسبی رو به رو است. لذا او سعی دارد از این شرایط پرفشار خارج شود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصور کرد که یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت کنونی ایجاد یک درگیری مصنوعی با لبنان و حزب الله در این کشور است تا از این رهگذر بتواند شرایطی را برای اجماع سازی به نفع خود ایجاد کند. اتفاقی که در اواخر هفته گذشته رخ داد و پاسخی که حزب الله با شلیک راکت‌های خود داد، ناشی از این بود که رژیم صهیونیستی حیات خود را در بحران آفرینی جستجو می‌کند.

در خصوص پیام راکت‌های شلیک شده از سوی حزب الله به سمت مواضع رژیم صهیونیستی باید گفت که حزب الله به عنوان مهمترین قدرت درون جغرافیای لبنان علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و علیرغم توطئه‌های رسانه‌ای که علیه این جریانِ مقاومت در لبنان ایجاد کردند، نتوانستند و نمی‌توانند آن را از دشمن خونخوار صهیونیستی‌اش غافل کند.

بنابراین، آمادگی کامل حزب الله در مقابل تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این آمادگی به صورت عملیاتی وجود دارد و دوم اینکه توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر اتمسفر تنفسی برای خود امکان پذیر نخواهد بود و آخرین نکته اینکه جبهه مقاومت به عنوان یک جبهه درهم تنیده آمادگی این مسأله را دارد که اگر رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس توطئه ای را تدارک ببیند و تهدیداتی را برای این جبهه و در رأس آن جمهوری اسلامی انجام دهد، ممکن است پاسخ آن را در داخل تل‌آویو و حیفا دریافت کند.

با توجه به شرایط اقتصادی و فشارهای ظالمانه‌ای که کشورهای مرتجع خلیج فارس با حمایت آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان اعمال می‌کنند، آن صلابت و اقتدار حزب الله شرایطی است که قطعاً و یقیناً با اقدامات بی تأثیر رژیم صهیونیستی توسط عوامل خود در خاک لبنان، تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرد و نمی‌تواند قدرت محاسبه زوایای مختلف را از حزب الله سلب کند.

البته نمی‌توان به طور قطع گفت که حزب الله از سلاح خود استفاده نخواهد کرد زیرا ممکن است شرایطی برای هویت سیاسی، امنیتی لبنان به وجود آید که مقامات ارشد این کشور از حزب الله درخواست کنند تا این گروه از امکانات موجود به منظور دفع شر و حفاظت از امنیت استفاده نماید.

با این حال، شرایط داخلی لبنان تاکنون به گونه‌ای نبوده است که حزب الله محاسبات دقیق خود را تغییر بدهد.

واقعیت این است که قدرت محاسبه فرصت‌ها و تهدیدات در رابطه با حزب الله بسیار مهم است. نکته مهمی که می‌خواهم بدان اشاره کنم این است که با توجه به اینکه حزب الله صلابت بسیار زیادی را در محاسبه تمامی فرصت‌ها و تهدیدات دارد، اقدامات کوچک نمی‌تواند این قدرت محاسبه‌گری را از آن سلب کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید