معاون وزیر خارجه آمریکا:

جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله قطعی است/ تنها مسئله زمان مطرح است

کدخبر: ۳۰۱۳۳۰
اقتصادنیوز؛ دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا وقوع جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان را حتمی دانسته و اعلام کرد، این جنگ، قطعا اتفاق می‌افتد.
جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله قطعی است/ تنها مسئله زمان مطرح است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ روزنامه القدس العربی نوشت، منابع آگاه اعلام کردند، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر دوره‌ای خود که از چهارم تا سیزدهم سپتامبر به طول می‌انجامد، به عربستان، لبنان، اردن و تونس خواهد رفت.

شنکر که از مسؤولان برنامه اندیشکده واشنگتن در امور خاور نزدیک و از حامیان اسرائیل بود، در ماه ژوئن به عنوان معاون مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا منصوب شد.

به گفته منابع مذکور، شنکر در این سفر خود روی بحران با ایران، روابط میان اسرائیل و حزب‌الله، طرح معامله قرن و بحران لیبی متمرکز خواهد بود. وی به دنبال جلب حمایت کشورهای مذکور از طرح معامله قرن و حمایت از واشنگتن در درگیری با تهران است.

 

معاون پمپئو روز چهارشنبه در اظهاراتی به روزنامه یهودی کثیرالانتشار در آمریکا تحت عنوان "آلگماینر"، گفته بود، وقوع جنگ میان راسرائیل و حزب‌الله مسلم بوده و مساله وابسته به زمان است. رژیم صهیونیستی برای این سناریو آماده است و همه دنیا می‌دانند که این جنگ مساله‌ای مسلم است. تل‌آویو برای این احتمال برخلاف جنگ ۲۰۰۶ آماده شده است و رزمایش‌های گسترده ارتش اسرائیل تقریبا در مرزهای مشترک با لبنان که شامل آموزش جنگ تونل‌هاست، بر این احتمال تاکید دارد.

همچنین شنکر در جریان مذاکرات خود با مسؤولان ارشد در ریاض و امان، مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه، یمن و لیبی را بررسی خواهد کرد و به این دلیل که تونس نزدیک‌ترین کشور همسایه به لیبی بوده و اخیرا عضو غیر دائم شورای امنیت شده است، جنگ داخلی موجود در لیبی در صدر مذاکرات شنکر با مسؤولان ارشد تونس خواهد بود.

آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند، نقش سازمان ملل در برگزاری کنفرانس بین‌المللی پیرامون لیبی را احیا کنند به گونه‌ای که با نظارت سازمان ملل بر این کنفرانس، رقابت شدید موجود میان فرانسه و ایتالیا رفع می‌شود. آمریکایی‌ها معتقد هستند که موفقیت این کنفرانس،‌ برگزاری کنفرانس لیبی – لیبی در داخل را هموار می‌کند تا نقشه راهی منتهی به برگزاری انتخابات سراسری تدوین شود.

احتمالا شنکر در سفرش به تونس، با این اعتبار که تعداد زیادی از تونسی‌ها عضو داعش، القاعده و گروه‌های تروریستی شده‌اند و نیز به دلیل نقشی که تونسی‌ها در کمک به پایان دادن به بحران لیبی ایفا می‌کنند، موضوع تروریسم را بررسی می‌کند.

شنکر کارشناس امور سوریه و لبنان و مشاور دونالد رامسفلد، وزیر دفاع آمریکا در دولت جورج بوش پسر بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید