کدام وزرای پیشنهادی رئیسی فردا به مجلس می روند؟

کدخبر: ۴۳۳۰۷۷
اقتصادنیوز : رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس فردا تا ساعت ۱۰ جلسه علنی دارد، تاکید کرد: از ساعت ۱۰ صبح فردا جلسات کمیسیون انرژی جهت بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی نفت و نیرو برگزار خواهد شد.
کدام وزرای پیشنهادی رئیسی فردا به مجلس می روند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران درباره زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی نیرو و نفت در کمیسیون انرژی، بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، ساعت ۱۰ صبح فردا(شنبه) آقای محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون حضور پیدا می کند و برنامه های خود را برای این وزارتخانه برای نمایندگان تشریح می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در ساعت ۲ بعداز ظهر فردا نیز آقای اوجی وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون حضور خواهد یافت و برنامه های خود را برای نمایندگان تشریح خواهد کرد. طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا سایر وزرا نیز به کمیسیون آمده و برنامه های خود را برای اعضای کمیسیون تشریح کنند.

حسنوند تصریح کرد: مجلس احتمالاً فردا تا ساعت ۱۰ جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن وزرای پیشنهادی در مجلس حضور خواهند یافت و به سوالات نمایندگان پاسخ و برنامه های خود را تشریح می کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس در ادامه تاکید کرد: پس از جمع بندی برنامه وزرا در کمیسیون های تخصصی مجلس، هر کمیسیون درباره وزرای مربوط به آن کمیسیون گزارشی را تدوین و در صحن علنی پارلمان قرائت خواهد کرد، پس از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نیز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: آقایان محرابیان و اوجی برنامه های خود را برای تصدی وزارت خانه های نیرو و نفت به کمیسیون انرژی ارائه داده اند که در حال بررسی آن هستیم و فردا نیز برای رفع ابهامات و پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا می کنند.

«قاسمی» سابقه کاری قابل قبولی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دارد

اقبال شاکری درباره کارنامه رستم قاسمی؛ گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: از نظر بنده سابقه کاری و کارنامه ایشان برای تصدی امور این وزارتخانه قابل قبول است اما برنامه های ایشان باید مورد بررسی قرار گیرد.

بنا بر گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: برای ما اهمیت دارد که برنامه وزرا قابل قبول بوده و اولویت های حوزه خودشان را در بربگیرد و وزیر پیشنهادی نیز باید برای اجرای این برنامه ها تسلط کافی داشته باشد. در خصوص وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز به همین ترتیب عمل خواهیم کرد یعنی لازم است که ما برنامه های ایشان را ارزیابی کنیم چراکه تمرکز ما بیشتر روی برنامه وزرا است.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این موارد باید در جلسات کمیسیون به بحث گذاشته شود اما از نظر سابقه اجرایی نسبت به گزینه های متعددی که برای تصدی این وزارتخانه مطرح شده بود، آقای قاسمی سابقه قابل قبولی دارد. در نهایت باید برنامه های ایشان در جلسات کمیسیون عمران مورد ارزیابی قرار گیرد.

«خاندوزی» تخصص بالایی در حوزه اقتصاد دارد

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

« دکتر ‎خاندوزی علی رغم سن جوان، هم تجربه عالی و هم تخصص بالایی در حوزه اقتصاد دارد، نکته اساسی این است که وزارت اقتصاد احتیاج به وزیری دارد که در حوزه تئوری و علم اقتصاد آگاه باشد. بنده این قابلیت را در ایشان می بینم.‌ با شناختی که از ایشان دارم مطمئنم در این مسیر موفق عمل خواهند کرد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید