درخواست سفیر افغانستان از آمریکا: پشتیبانی هوایی را قطع نکنید

کدخبر: ۴۳۳۰۷۸
اقتصادنیوز: سفیر افغانستان در آمریکا از پنتاگون خواست تا موضع خود را برای حمایت و پشتیبانی هوایی فوری از نیروهای افغان حفظ کند و تاکید کرد، مردان و زنان کشورش برای دفاع از افغانستان در مقابل طالبان آماده دفاع تا آخرین لحظه هستند.
درخواست سفیر افغانستان از آمریکا: پشتیبانی هوایی را قطع نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عادله راز، سفیر افغانستان در آمریکا با اشاره به اظهارات اخیر جان کربی، سخنگوی پنتاگون درباره اینکه این امر برای آمریکا همیشه امکان پذیر نیست که به حمایت هوایی از نیروهای افغان بپردازد، گفت: این امر همیشگی است چون شما این کار را پس از ۱۱ سپتامبر انجام دادید و موثر واقع شد. شما کنترل کشور را ظرف دو هفته به دست گرفتید و من آنجا بودم.

وی هشدار داد که پشتیبانی هوایی کنونی آمریکا از نیروهای افغان به شدت محدود است و از بایدن خواست تا کمک‌رسانی به نیروهای افغان را همزمان با خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان بیشتر کند. سرعت زیاد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیامدهایی را در پی داشته است.

سفیر افغانستان در آمریکا با اشاره به انتقادها از سوی مقام‌های آمریکایی از جمله بایدن درباره آمادگی ضعیف نیروهای امنیتی افغان در مواجهه با طالبان تا به امروز تاکید کرد: ما در دفاع از خودمان و صلح و امنیت جهان مبارزه می‌کنیم. ما تا آخرین لحظه از کشور دفاع می‌کنیم. من از آمریکا و متحدانش می‌خواهم تا علیه رهبران بیشتری از طالبان تحریم شامل ممنوعیت سفر وضع کنند.

این دیپلمات افغان همچنین با اشاره به گزارش‌های اخیر اطلاعات آمریکا مبنی بر اینکه کابل ظرف شش تا ۱۲ ماه پس از خروج ناتو و آمریکا سقوط می‌کند، گفت: اگر درباره سقوط کابل حرف بزنم، درباره از بین رفتن امیدهایم حرف زده‌ام.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید