غرب افغانستان در تصرف کامل طالبان؛آمریکا، انگلیس و کانادا به افغانستان نیرو می فرستند

کدخبر: ۴۳۳۰۷۹
با سقوط مراکز ولایت های هرات، بادغیس و غور حوزه غرب کشور افغانستان به گونه کامل به دست طالبان افتاد.از این میان منابع می گویند که شهرهای قلعه نو بادغیس و فیروزکوه غور بدون درگیری به دست طالبان افتادند.
غرب افغانستان در تصرف کامل طالبان؛آمریکا، انگلیس و کانادا به افغانستان نیرو می فرستند

شهر هرات امروز جمعه به طور کامل به دست طالبان افتاد. منابع به طلوع نیوز می گویند که تمامی مقام های محلی هرات از جمله والی، فرمانده پلیس، رییس امنیت ملی، محمد اسمعیل خان فرمانده پیشین جهادی به طالبان تسلیم شدند.

طالبان ادعا کرده اند که با این افراد شماری تن از نیروهای دولتی نیز به طالبان پیوسته اند.حکومت مرکزی تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

طالبان ادعا می کنند که مرکز های چهار ولایت هرات، کندهار بادغیس و هلمند را گرفته اند.گزارش ها از این شهرها تایید می کند که بسیاری از بخش های آنها به دست طالبان افتاده اند؛ اما نیروهای دولتی و مقام های محلی در بخش هایی از این شهرها مستقر شده اند.

از ادامه درگیری ها میان نیروهای دولتی و طالبان در مرکزهای غور و زابل نیز خبر می رسد.مقام های محلی و مقام ها در کابل تا کنون در این باره به گونه رسمی چیزی نگفته اند.

با سقوط مراکز ولایت های هرات، بادغیس و غور حوزه غرب کشور افغانستان به گونه کامل به دست طالبان افتاد.از این میان منابع می گویند که شهرهای قلعه نو بادغیس و فیروزکوه غور بدون درگیری به دست طالبان افتادند. شماری از اعضای مجلس نماینده گان و شهروندان کشور افتادن پی هم شهرها را به دست طالبان پس از هفته ها درگیری پرسش برانگیز می دانند.

این در حالی است که با بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور، ایالات متحده امریکا، بریتانیا و کانادا شماری از نیروهای تازه نفس شان را به افغانستان می فرستند.

رسانه های غربی گزارش داده اند که ایالات متحده امریکا سه هزار سربازش را به افغانستان می فرستد تا در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی جا به جا شوند و به روند خروج شهروندان و کارمندان سفارت امریکا در کابل کمک کنند.

به گفته مقام های امریکایی، این نیروها با تجهیزات و جنگ افزارهای پیشرفته مجهز خواهند بود.قرار است بریتانیا نیز شش صد سربازش را برای کمک به بیرون شدن شهروندان این کشور به افغانستان بفرستد.

همچنان رسانه های غربی می گویند که کانادا با فرستادن نیروهای ویژه به افغانستان، سفارتش را در کابل می بندد و شهروندانش را از افغانستان بیرون می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید